Untittled part.5

Babak 9.

Aku tak mahu pergi Dinner!!! kenapa suka paksa... hmmmmm



Kristal kebinggungan, dia sendiri tak tahu nak jawab apa dan dia.........
"tell me why should i stay and going dinner with you, saya biarkan awak peluk saya pun dah cukup sangat baik hati tau, you only deserve penampar dengan apa yang awak buat dekat saya tadi" kata Kristal panjang lebar.
"okay, how about i tell you everything while eating" kata Rykal.
Mereka pun masuk ke dalam restoran Kenny Rogers Roaster, ternyata hari biasa seperti hari ini tidak ramai pelanggan di dalam restoran dan suasana begini sudah cukup bagus untuk Rykal menerangkan semuanya kepada Kristal dan dia sangat mengharap yang Kristal akan memahaminya dan akan membantu Rykal untuk menemaninya pada malam ini.
"laaaaa saya ingat apa yang penting sangat, just a reputation you as a player? itu je? owh my that so BS!!!" kata Kristal dengan nada yang agak keras.
"what? BS? for yeah, it is a simple or BS thing but for someone like me, it is an important issue, so i am asking you for help, will you help me" tanya Rykal yang agak memaksa.
"tak fahamlah kenapa kena tolong, kenapa nak berlakon, dan kenapa saya nak tolong musang berbulu ayam macam awak" tanya Kristal sambil memerli Rykal.
"let us made a deal, you tolong i dan i akan beli semua barang yang you nak, you cakap je apa yang you nak, i beli kan, Louis Vuitton, Prada, Gucci, emas, money and just named it what you want" rayu Rykal yang cuba membuat deal dengan Kristal.
"you nak i nyanyi lagu NOT FOR SALE ke, kalau saya nak tolong awak skali pun, macam lah awak boleh bagi semua tu" kata Kristal.
"yes i can" kata Rykal tegas.
"aku nak cakap kau bodoh, tapi pandai... engkau ingat kat Ipoh ada jual semua tu?" kata Kristal yang mula menggunakan bahasa pasar.
"its not appropriate that you using that kind of language, so please jangan nak mengada pakai Kau, Aku, i didn't like it, so i'm asking you a favor and if you can't help me, stop making me look like a macai so that you can play me" kata Rykal dengan nada yang amat begang kerana dia hanya mahukan Kristal membantu dia dan bukannya untuk membuat lebih. Kristal yang rasa bersalah kerana berlaku kasar dengan Rykal, mula membuat muka menyesal dan Kristal hanya mampu mengangguk dan mengiyakan bahawa dia akan membantu Rykal untuk makan malam bersama kawan-kawannya.
"but i am not a drinker, not a partier and i am not a cheap person that you can make up with me, kissing me, meraba me or what so ever, all i want is you to respect me the way that i should be respect" kata Kristal yang menerangkan syarat-syarat untuk dia berlakon menjadi teman wanita Rykal.
"but just a hug and slight kiss, takkan lansung tak boleh, they know me as a king and had plenty of mistresses, please kurang kan sikit term and condition you tu" kata Rykal dengan nada yang mengada-ngada.
"you ingat, i heran, yang you ni king ke, kong ke, apa ke, i dah setuju tu pun kira bagus, tahu tak" Kristal sudah tidak boleh tahan dengan perangai Rykal yang meminta macam-macam dengan Kristal.
Akhirnya Rykal dan Kristal mencapai persetujuan untuk berlakon hanya untuk satu malam, Rykal, rupanya dia seorang yang sangat mementingkan cara seseorang berpakaian dan sebagai seorang manusia Rykal memang suka kepada sesuatu yang cantik dan oleh sebab itu Rykal membawa Kristal untuk membeli belah dan bersedia untuk makan malam bersama rakan-rakannya.
"can you please find a dress tu my girlfriend, but a lil bit of sexy ok" tanya Rykal kepada promoter di butik Guess
Kristal membuat muka apabila dia mendengar Rykal meminta pakaian yang sedikit sexy, tetapi Kristal juga mempunyai cita rasanya sendiri terhadap permakaian, Kristal meminta Skirt panjang dan mencari blouse yang bersesuaian dengan skirt panjang Denim yang di berikan oleh promoter Guess. Setelah bergaduh dengan Rykal akhirnya kedua-dua mereka bersetuju mengambil blouse Denim yang mempunyai lengan pendek yang comel dan lehernya yang luas sehinggakan boleh menampakkan bahunya. Rykal meminta kepada promoter di situ supaya memberikan Kristal untuk memakai terus pakaian yang mereka beli, dengan kulit Kristal yang putih dan rambutnya yang hitam dan ikal membuatkan lagi pakaian dari Guess itu lebih cantik. Kristal yang mempunyai bentu badan yang tidak terlalu kurus membuatkan dia nampak sangat sexy apabila memakai pakaian yang menampakkan bahunya yang putih itu, mata Rykal bersinar-sinar dan dia tidak dapat mengalihkan pandanganya daripada terus menatap Kristal dari hujung rambut ke hujung kaki.
"kalau awak pandangan saya macam tu lagi, tanpa segan silu, memang akan saya hadiahkan awak, penerajang yang melekat di pipi awak serta saya akan cucuk mata awak yang bulat itu keluar, awak faham!!!' kata Kristal yang agak seram dengan pandangan mata Rykal yang menatapnya. 
Rykal hanya tersenyum "next stop, make up" 
Kristal membuat muka, di dalam hatinya berkata kenapa nak make up pulak aku dah cantik apa, natural beauty gitu tetapi Kristal ikut kan jugak, Rykal membeli satu set make up dari Lancome dan meminta promoter di situ memake upkan Kristal untuk menjadi lebih cantik lagi, ternyata yang sememangnya Kristal tidak memerlukan make up yang tebal kerana kulit Kristal sudah cukup licin dan putih serta dia juga mempunyai pipi yang kemerah-merahan secara semulajadi.
"anything else Mr.Rykal" Kata Kristal yang redha dengan perubahan dirinya, ternyata dia sangat kagum melihat dia dress up dan make up dah rupa model hehehehe tak sangka aku memang sangat cantik yeah peace!!! Kristal tersenyum lebar sambil membuat sign peace menggunakan tangannya di hadapan cermin di dalam Saloon.
"woiii kalau dah gila pun, jangan lah sekarang, besok boleh lah, dah banyak duit i labur dekat you ni" kata-kata Rykal itu membuatkan Kristal kembali ke alam yang nyata, dengan membuat muka sekupang, Kristal menurunkan tangannya daripada membuat sign peace. Orang yang berada di saloon itu, membasuh rambut Kristal dan membuat kerinting besar supaya ikal rambut Kristal menjadi lebih cantik lagi dan sekarang Kristal sudah kelihatan sangan sexy bersama rambutnya yang sangat luscious.
"one more thing" rupa-rupanya Rykal mendapatkan seutas rantai emas dari Poh Kong yang pendek untuk menghiasi leher Kristal yang jinjang. Rykal juga terus menukarkan pakaian kepada pakaian yang lebih bersesuaian, Rykal juga membeli pakaian di Guess dan juga Brylcreem untuk menstylekan lagi rambutnya yang telah di biarkan tanpa berjell sepanjang hari ini. Rykal sudah kembali kelihatan seperti seorang koprat yang bertaraf tinggi, segak bergaya, tenyata kelihatan seperti seorang yang play boy, King, yess he is a king to all woman heart, the king of socialite society.
"Aku ingat korang tak datang tadi" tanya Hairi
"wait! is that the same woman that i met today?" sambung Hairi lagi.
"Yess, kau pun kenal aku kan Hairi, i am not the type of man yang akan keluar dengan perempuan yang selekeh, aku boleh nampak dia macam mana sebenarnya, cuma aku tak pernah bagi tahu siapa aku kat dia sehinggalah kau datang dengan kawan-kawan kita yang tak boleh pakai tu" terang Rykal panjang lebar.
Kristal tidak boleh menahan akan panah petir dan kilat sabung menyabung daripada pandangan dua orang wanita yang sangat seksi yang dia temui di panggung wayang siang tadi, Kristal tersenyum kelat sambil berdiri berhampirian mereka, terdapat dua orang lelaki yang juga kawan-kawan Rykal cuba mengayatnya dan cuba berdiri rapat dengannya tetapi Kristal cuba meloloskan diri daripada keadaan yang tidak selesa itu. Dalam kebosanan menunggu meja mereka di sediakan salah seorang wanita tadi dan kali ini, pakaian mereka seakan-akan mahu tersembol dua biji apam keluar daripada baju, dan bahagian belakang pula tidak mempunya sebarang kain, manakala kainya yang labuh seakan tidak mempunyai makna kerana terbelah sehingga ke paras paha, kalau selak sikit dah tentu-tentu nampak dia pakai kaler apa di bahagian dalamnya.
"macam mana kau kenal Rykal" tanya salah seorang perempuan yang di kenali sebagai Nessa iaitu teman wanita Hairi atau mungkin hanya mistress Hairi sahaja. Kristal tidak menjawab tetapi hanya membuat muka.
"well kalau kau kenal sangat Rykal, kau mesti tahu yang Rykal tu player besar in Kuala Lumpur, dan one thing for sure dia tidak akan lama pun dengan kau, dia akan pakai kau dan lepas tu dia tinggalkan macam yang lain" terang Linda panjang lebar.
"tell me something that i didn't know" jawab Kristal ringkas.
Nessa tersenyum sinis dan mengangkat kakinya pergi dari bercakap dengan Kristal, dan akhirnya mereka di panggil untuk ke meja mereka dan ini adalah kali pertama Kristal makan malam dalam keadaan yang sangat elegant, Rykal memimpin tangan Kristal ke meja, di tarikkan kerusi Kristal dan membiarkan Kristal duduk dahulu dan kemudian barulah Rykal duduk di sisi Kristal. Makan malam berjalan dengan lancar dan Rykal memotongkan beef stick Kristal dalam bentuk potongan kecil supaya Kristal mudah untuk makan. Kristal tersenyum melihat makanannya patutlah ramai yang jatuh hati dengan lelaki ini  kata hati kecil Kristal, Rykal melihat sahaja gelagat Kristal, Rykal seakan tahu yang Kristal tidak pernah makan malam seperti ini, kemudian Rykal meletakkan tanganya di bahu Kristal dan membuatkan Kristal terus memandang Rykal, di lihatnya Rykal tersenyum dan memberikan rasa sedikit kehangatan yang bahagia kepada Kristal, lalu dicium lembut dahi Kristal oleh Rykal.
Makan malam itu akhirnya berlalu, Kristal dan Rykal berasa lega kerana lakonan mereka tidak dapat di hidu, walaupun baru bertemu mata dua hari, tetapi mereka berdua seakan sudah lama mengenali, segala tindakan dan kelakuan Rykal dengan mudah Kristal mengetahuinya, seakan-akan Kristal boleh membaca apa yang ada di fikiran Rykal, manakala Kristal bagi Rykal adalah sesuatu yang di luar jangkaan, am i falling to someone so ordinary, maybe tanya Rykal kepada dirinya sendiri. Rykal menghantar Kristal ke tempat letak kereta di Aeon Kinta City dan Rykal menunggu sehingga Kristal meninggalkan kawasan Aeon dan keluar ke jalan besar, Rykal pulang ke Hotel Syuen, masuk sahaja bilik hotelnya, Rykal terus menghempaskan badannya ke atas tilam yang empuk, Rykal terfikir akan kejadian siang tadi, dan fikirannya tidak boleh melupakan betapa cantiknya Kristal Dah macam Elizabeth Tan je aku tengok Kristal tu, tak sangka cantik rupanya dia tu, Rykal tersenyum sambil cuba menutup matanya.

p/s: my life so hectic, but i have plenty of ideas to write this story, aku harap bila aku ada masa untuk menulis, idea aku tak hilang or lari, selalunya ada je benda nak mengacau, anyway hari nie besday anchang, kuching kesayangan aku... and lagu kesukaan aku untuk masa sekarang lagu dari STACY Not For Sales, dah habis baca, jom kita dengar lagu stacy~


Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu