Untittled 6.

Babak 10.
Aman Dunia sigh* Maybe Nope~

Kristal termenung menghadap makanan sambil memikirkan perkara yang berlaku semalam, seakan tidak percaya dengan kejadian semalam seperti mimpi indah yang berlaku dalam sekelip mata. Kalau semuanya yang berlaku itu realiti, alangkah bahagianya aku tetapi buaya akan tetap menjadi buaya, hai lah Rykal, kenapalah engkau tu buaya darat besar kat malaya ni Kristal berkata seorang diri. Hati wanita Kristal telah terusik dan di usik, memang susah untuk tidak jatuh cinta dengan lelaki Playboy seperti Rykal, segala gerak gerik dan layanan dari Rykal menyebabkan Kristal berasa senang dengannya, memang Kristal mahu sahaja menampar wajah Rykal sewaktu dia mencium dahi Kristal di meja makan tetapi entah kenapa Kristal berasa tindakan Rykal itu seperti menghargai kehadiran Kristal di sisi Rykal.
"aku je yang rasa macam tu, engkau tu bukan rasa apa pun" sighh* keluh Kristal.
"you ni, dari tadi asyik cakap sorang-sorang kenapa" tanya Yen dengan mulut yang penuh dengan mee kari.
"tak tahu mahu cakap macam mana lah Yen" sigh* keluh Kristal lagi.
"kalau you tak cerita macam mana mahu selesai masalah ma" sambung Yen lagi, sambil menyuap mulutnya dengan mee.
"kalau i cerita, you macam faham je, tak apa lah Yen" sigh* Kristal sambung mengeluh lagi.
"besar ke masalah you tu Kristal" Yen mula merasakan ada sesuatu yang amat penting telah berlaku dalam hidup Kristal
"Ini mesti pasal kes lelaki yang datang butik kita haritu kan" Kata Ah Sa
"aiiiyyyaaakkkkk~ saya pening lah Ah Sa... ehhhh kenapa you dekat sini, siapa yang jaga butik" tanya Kristal kepada Ah Sa.
Sekarang, mereka bertiga berada di foodcourt Aeon Station 18 untuk menjamah makanan tengah hari di samping melihat Kristal yang agak murung dan mempunyai mood swing sejak pagi tadi. Kristal tidak tahu bagaimana untuk bercerita, dia berasa takut jika dia bercerita mengenai apa yang berlaku semalam dan akan di labelkan sebagai perempuan murah yang senang untuk di lakukan apa sahaja.
"ceritalah Kristal" kata Ah Sa lagi.
"yesss i met him yesterday" kata Kristal dengan nada yang serius, kemudian Kristal menyambung lagi.
"aarrrgggghhh tak tahu, tak tahu... hmmmmm" kali ini Kristal mengunakan nada yang bercampur baur dan tidak dapat di definisi adakah Kristal suka dengan apa yang terjadi atau tidak. Kristal kemudian mencerita apa yang yang telah berlaku semalam, dia sebenarnya sangat gembira walaupun Rykal hanya menjadi teman lelakinya untuk sementara waktu.
"you sebenarnya sudah jatuh cinta dengan itu lencai ma, haiyaaa mengaku sahaja lahhh" kata Yen
"Yen you mahu i gigit you punya punggung tak" kata Kristal sambil tangannya bermain-main dengan rantai emas kecil yang Rykal belikan untuknya semalam. Kristal berhenti ketawa dan melihat rantai tersebut, walaupun hanya samar-samar, Kristal tersenyum, dia sendiri tidak tahu apa yang harus dia lakukan dengan rantai tersebut, tidak pula dia ingat untuk memulangkan rantai tersebut sebelum pulang malam tadi.
Ahhh! takpelah, kira halal lah ni, ibaratkan macam upah aku malam tadi la kan... oopppsss macam perempuan murahan pulak cakap macam nie, heheheheheh Kristal ketawa sambil berjalan seorang diri ke parking kereta untuk pulang. Kristal berada di dalam dunianya sendiri setelah sibuk melayan pelanggan hari ini, bermacam-macam perangai yang harus Kristal layan kan dan ada juga yang tidak pernah tengok cermin setahun tetapi apa kan daya pelanggan lebih mengenali diri sendiri daripada pekerja-pekerja di butik KMN, ikutkan sahaja kehendak pelanggan.
Kristal bernyanyi-nyanyi sendirian dengan nada yang berbisik, terfikir akan pakaian Guess yang di belikan Rykal semalam, Kristal sudah berkira-kira untuk menggayakan pakaian tersebut di beberapa tempat, terutamanya kawan-kawan sekolah Kristal akan mengadakan reunion parti tidak lama lagi mesti aku vogue da vass dengan baju guess tu, tambahan dengan make up mahal, wahhh model lah mak nanti  nyahhh~ hehehehe makin kuat gelak Kristal sambil tangan kanannya di letakkan ke dahi dengan lemah longlai, berposing seperti model di depan pintu masuk sebelum ke parkir kereta, ramai pelanggan Aeon yang lalu lalang ketawa melihat gelagat Kristal yang berada di dalam dunianya sendiri
"You kalau dah gila, i boleh hantar pergi Tanjung Rambutan, dekat je" kata Rykal dengan nada berbisik.
Kristal yang terkejut, terus berdiri dengan lurus seakan-akan mahu menyanyikan lagu negaraku, tidak dia menyangka yang dia akan berjumpa dengan lelaki ini lagi, Kristal terkedu, dia tidak tahu samada dia gembira atau tidak berjumpa lagi dengan Rykal.
"Hello!!!! are you still in there" Rykal mencubit pipi Kristal apabila melihat Kristal yang terdiam dan memandang Rykal seakan-akan terkejut seperti melihat hantu.

owh my god i do miss this guy, 
are you here for a moment,
are you here to teach me a lesson,
are you here to love me forever,
Rykal, it is wrong to love you,
but it is hard to to ignore this feeling to you
~Kristal  Ahmad_Untittled~

p/s: adoiyaaaiiii idea lari bersepah-sepah... aku rasa macam lambat lagi nak update sebab orang kan cuti empat hari, aku pon sebok lah empat hari fullday lah hape lah, nanti selasa aku update lagi ye kawan-kawan...

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu