Untittled part 4.

Babak 8.
Here We Go Again~

Akhirnya Rykal dapat menrehatkan diri daripada jadualnya yang sibuk, ingin sahaja dia terus pulang ke Kuala Lumpur setelah tamat perjumpaan perniagaan dengan Mr.Andrew di Royal Golf Club Ipoh, Rykal mahukan projek mega Times Square Ipoh dan juga projek pembangunan di kawasan Sri Manjung untuk menjadikannya seperti projek Iskandar di Johor. Walaupun jawapan yang di berikan Mr Andrew adalah bukan jawapan yang dia mahukan tetapi apakan daya "i like your idea but i need to consider a lot more thing before i can appoint your company to be my co partner on this two mega project or probably if.... only i could say maybe... maybe you will have the chance... but at the mean time this meeting i call on hold" itulah jawapan yang di berikan oleh Mr.Andrew iaitu CEO kepada syarikat Titanmaster Sdn Bhd iaitu antara syarikat terbesar di Malaysia di dalam bidang pembagunan dan hartanah.
Rykal menyelak langsir tingkap hotelnya di Syuen hotel dan melihat pemandangan ipoh di waktu pagi, mata Rykal terpandang sebuah restoran mamak yang tertulis Pasembor Medan Greentown, melihat orang ramai keluar masuk ke restoran itu, "sedap ke makan kat situ? bosanlah hari-hari makan kat hotel." Rykal mengomel sendiri. Rykal bersiap-siap, bersedia untuk meluangkan masa bersama dirinya sendiri, sudah agak lama Rykal tidak berjalan sendirian, jika di Kuala Lumpur ada sahaja yang menemaninya terutamanya wanita, boleh di katakan ramai wanita yang beratur untuk keluar dengan Rykal ini kerana bukan sahaja Rykal mempunyai rupa paras yang kacak, bentuk badan seperti model majalah fitness dan Rykal jugak adalah waris utama untuk menjadi CEO di syarikat SingaNess Raya Sdn Bhd, jadi ramai yang ingin menyendeng dan menumpang kekayaan Rykal.
Rykal memulakan langkahnya ke restoran mamak Pasembor Medan Greentown, "anne, pasembor ada, dan teh tarik satu" pekerja di restoran itu hanya mengangguk dan terus pergi menyediakan makanan yang di pesan oleh Rykal tadi "entah faham, entah tidak tu" kata Rykal kepada dirinya sendiri sambil mata Rykal melihat keadaan sekeliling di dalam ruang kedai mamak itu. Rykal rindu untuk melepak di tempat yang biasa, memakai pakaian yang biasa tanpa merasakan dia sedang di nilai oleh orang sekelilingnya, tanpa dia memikirkan imej syarikat dan imej ibu bapanya. Rykal rimas akan harapan dan pemintaan yang tinggi oleh ibu bapanya dan keluarganya, dan tiada siapa yang mahu tahu akan apa yang sebenarnya Rykal mahu, jadi hari ini dia meninggalkan tittle Socialite di Kuala Lumpur dan menjadi orang biasa di Ipoh kerana dia sangat pasti tiada siapa yang mengenalnya terutamanya ahli-ahli socialite tidak akan mungkin datang makan dan lepak di kedai seperti ini.
Rykal meneruskan perjalanannya ke pusat membeli belah Aeon Kinta City untuk menonton wayang di TGV Cinema, Rykal mahu sekali menonton cerita Avengers terutamanya Rykal adalah peminat kartun Marvel dan apa sahaja cerita yang berdasarkan majalah kartun Marvel dia pasti akan menontonnya di wayang dan jika di Kuala Lumpur, sudah pasti dia akan menonton di Imax untuk mendapatkan kepuasan yang lebih. Rykal yang hanya berhoodie sweater, berseluar jean lusuh serta rambut yang di biarkan tanpa sebarang jell beratur untuk membeli tiket "couple sit please, avenger jam 2.15 petang" kata Rykal ringkas kepada operator yang menjual tiket. Sesudah Rykal membuat pembelian, dia berpaling ke belakang dan dia terlihat sekumpulan orang yang mana terdapat dua orang perempuan yang berpakaian agak seksi, bermake up tebal, berheels, mini skirts and sleeves less shirts manakala bersama mereka ada empat orang lelaki yang berpakaian agak segak seperti ahli koprat. Rykal melihat jam di tangan dan dia cuba untuk pergi dari situ secepat yang mungkin dengan harapan mereka tidak sedar akan kehadiranya di situ, Rykal terus ke tempat menjual pop corn dan beratur "apalah yang mangkuk-mangkuk ni buat kat siniiiii, kacau betullah, sekarang pukul 2 kot, bukan mangkuk-mangkuk ni patut ada kat pejabat ke, rosak-rosak" mengeluh Rykal di dalam hati sambil mukanya berkerut-kerut memikirkan apa yang patut dia lakukan. Tiba-tiba Rykal merasakan bahunya di sentuh oleh seseorang.
"Hey Rykal, aku ingat salah orang tadi" sapa Hairi.
"Wooiii, aduh korang kenal lah pulak" jawab Rykal, cuba tenangkan dirinya.
"Kau datang dengan siapa ni, anyway why you dress up like this" tanya Hairi lagi.
Kali ini jawapan yang perlu Rykal berikan kepada Hairi cukup mencabar, sebagai seorang socialite adalah sangat hina untuk keluar secara seorang diri, Rykal tahu dia perlu menjaga reputasinya dan dengan tindakkan yang refleks Rykal terus menarik seorang wanita yang berada di hadapanya tanpa dia kenali siapa wanita itu.
"Ohhhh ya aku datang dengan kawan aku, dia yang bawak aku jalan-jalan kat ipoh, so meet my ipoh frens" kata Rykal, di dalam hatinya dia terima sahaja apa yang bakal berlaku sebentar sahaja lagi.
Wanita yang terkejut tadi terus berpusing dan memandang muka Rykal dan Hairi, Hairi terus menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan wanita tersebut.
"Hai I'm Hairi, nice to meet you" kata Hairi dan Rykal pula dia terkejut dan tersenyum melihat wajah perempuan yang dia tarikkan tadi.
"EErrrrr.... HHHye, Kristal, nice to meet you too" jawab Kristal teragak-agak, sambil membuat senyum kambing kerana dia terkejut dengan tiba-tiba ada orang menarik dan memaksanya berpaling kepada mereka.
"So what movie you guys watching" tanya Hairi ringkas.
"Pilot Cafe" "Avengers" kata Kristal dan Rykal serentak. Hairi tergelak kecil melihat telatah mereka berdua.
"hahahahah kita tengok cerita Avengers ke awak???" tanya Kristal kepada Rykal, dan Rykal hanya mengangguk.
"help me get through this pleaseeeee, i really beg you" bisik Rykal kepada Kristal, dengan tersenyum kelat, Kristal membuat pesanan pop corn dan mengambilnya sambil menendang kaki Rykal dengan kuat.
"bodoh punya Virgin Mary, sakit tahu tak" kata Rykal perlahan, cukup untuk orang yang berada di belakangnya untuk mendengar dan ketawa kecil.
Perempuan-perempuan yang bersama Hairi tadi melihat Kristal dengan wajah yang berbaur cemburu, Kristal tidak faham kenapa perempuan-perempuan itu cuba menghangatkan suasana dengan membuat wajah yang meminta kakinya melekat di wajah mereka yang penuh dengan make up. 
"plastik, so sampah" kata Kristal 
"yess, are you say something" kata salah seorang perempuan yang berdress pendek cukup hanya menutup punggungnya.
"owwwhh, i cari tempat buang sampah" kata Kristal sambil tersenyum.
Apabila nombor panggung yang menayangkan filem Avengers bernyala, Rykal terus meletakan tanganya di pinggang Kristal dan menyebabkan pop corn yang di pegang Kristal hampir terjatuh.
"What are you doing" marah Kristal dalam nada berbisik.
"Just go with the flow, please" rayu Rykal.
"Meeting you is do damn disaster" kata Kristal sambil mengelengkan kepalanya.
"Meeting you here today is a miracle" jawab Rykal pula. 
Kristal masih boleh berlakun seperti tiada apa yang berlaku kerana dia dan Rykal pernah bertemu semalam di butik KMN dan Rykal menjadi pelanggan Kristal di mana Rykal mempermainkan Kristal dengan membuka bajunya dan hanya memakai seluar yang di jual di KMN, pertemuan mereka menjadi lebih menarik apabila Kristal menunjuk penumbuk semasa Rykal menegurnya apabila dia nampak Kristal berjalan untuk pulang ke rumah.
"What is going on, if you not explain, i'm telling you, saya akan keluar dari bilik wayang ni dan terus ke filem yang sepatutnya saya tengok.... huhuhuhu I'm wanna watch pilot cafe" Kristal membuat bising dan mengomplen yang dia tidak dapat menonton cerita yang dia harap sangat untuk menonton di panggung.
"shhhh they watching us, all i can says now, please hug me, please pretend that you are my girlfriend and be nice to be, thats all, i really beg you, and seeing that you are also alone it is like, you are my angel that saving me form disaster today" terang Rykal dengan nada yang rendah dan mereyu kepada Kristal.
"i just wanna spend sometimes alone, well actually i had nobody to spend time with" kata Kristal sambil menyumbat mulutnya dengan popcorn.
Rykal menarik badan Kristal dekat dengan dirinya, manakala Kristal mengeraskan dirinya tidak mahu di peluk oleh Rykal, mereka berdua sudah seperti dua ahli gusti yang cuba memonopoli antara satu sama lain, seorang nak dan seorang lagi taknak.
"are you guys watching or i should sent both of you to hotel room" kata Hairi yang dapat melihat Rykal dan Kristal daripada tempat duduknya yang terletak betul-betul di atas mereka.
Rykal membuat muka marah kepada Kristal manakala Kristal pula menjelirkan lidah dan membuat muka mengejek kepada Rykal dan Rykal tidak boleh tahan dan mencubit muka Kristal, dan dengan secara automatiknya Kristal menjerit kecil akibat pipinya di cubit oleh Rykal.
Akhirnya Kristal dan Rykal sudah mampu untuk menonton dengan aman, dan Kristal membiarkan dirinya di peluk oleh Rykal, walaupun dia sebenarnya sangat tidak suka situasi itu, mahu sahaja dia pergi dan meninggalkan Rykal seorang diri tetapi di dalam ruang kecil di hati Kristal, dia berasa sedikit gembira kerana ada orang menemani dia menonton wayang pada hari ini.
"owh my you are sure a virgin mary, can you relax a little, i bukan nak rogol you, i just hug you nothing more' bisik Rykal.
"Saya boleh relax kalau orang yang peluk saya tu, suami saya.... anyway im not a whore okay" kata Kristal
"yeah i know, just for today i'm promise... wow your heartbeat sure fast... are you like me already" kata Rykal mengacau Kristal,
Kristal mengangkat kepalanya dari dada Rykal dan melihat Rykal tersenyum nakal, Kristal membuat muka geram dan memukul badan Rykal dengan kuat.
"sakitlah bodoh" jawab Rykal yang menahan kesakitan.
"padan muka, siapa yang bodoh sangat pun tak tahulah" jawab Kristal yang sedang marah.
"perempuan, you tu kenalah lembut sikit baru lelaki mahu" kata Rykal dan kembali menarik Kristal untuk berada di dalam pelukkannya.
"i don't even care" jawab Kristal ringkas.
"you nak pop corn, i paid for those" minta Rykal
"here you are sayang" Kristal cuba menyuapkan Rykal pop corn dan Rykal tersenyum lebar melihat Kristal sudi menyuap dia makan, tetapi rupa-rupanya Kristal hanya mempermainkan Rykal sahaja dan Kristal ketawa besar melihat wajah Rykal yang hampa.
"ada tangan kan, elok lagi kan tangan tu, boleh gerakkan... so suaplah sen...diiii...riiii" kata Kristal.
Rykal dan Kristal berjaya untuk menghabiskan menonton bersama, macam-macam perangai Kristal yang Rykal perlu hadapi, sememangnya Kristal adalah seseorang yang tidak pernah Rykal temui, Kristal bukan seorang yang plastik, sepanjang Rykal mengenali Kristal tidak pernah satu saat pun Kristal cuba belagak seperti perempuan-perempuan yang cuba mengambil hati, mengipas serta mengedik dengannya. Rykal seolah-olah tertarik dengan perwatakkan Kristal yang bersahaja, bukan itu sahaja walaupun Kristal kurang bermake up atau mungkin tidak bermake up lansung cuma Red Lipstcik itu sahaja yang Rykal dapati Kristal memakai di wajahnya. Rykal memegang tangan Kristal keluar dari panggung bersama-sama rakan-rakan socialite Rykal dari Kuala Lumpur, Rykal berharap mereka semua akan pulang dan dia dengan Kristal tidak perlu berlakun dengan lebih lagi kerana Rykal tahu yang Kristal tidak selesa, tiba-tiba Hairi membuka mulut bertanyakan soalan yang agak menarik.
"dinner tonite you guys, River Front Hotel" semua orang mengangguk kecuali Rykal dan Kristal.
"you have any thing to do tonite" tanya Hairi lagi
"well korang pergi balik dulu, i want have one and one time with Kristal, i promise her to spent time just us today, what ever i will wassapp you ok Hairi" kata-kata Rykal itu cukup untuk membuat semua berlalu pergi dari situ.
Rykal memegangg kedu-dua belah tangan Kristal dan melihat ke dalam mata Kristal, dan ketika itu Kristal berasa seperti mahu mati, mahu sahaja dia menerajang, membuat chop slam, serta mencucuk kedua-dua mata Rykal yang bersinar-sinar itu. 
"we going okay, you teman i dinner malam ini okay, i pay for dress, or what ever you want, as long as you going tonite dinner with me, i can't face them alone" tanya Rykal dan kali ini Rykal merayu dengan lebih lagi.
Kristal kebinggungan, dia sendiri tak tahu nak jawab apa dan dia.........

p/s: maaf lah kawan-kawan aku kene pick up my mom from work ni, jadi kalau malam karang, takde masalah dan idea datang mencurah-curah lagi aku akan sambung dengan babak seterusnya... love you guys keep on reading... i hope my style of writing tidak membosankan korang semua... daaaaa 

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu