💆 IDEA OWH IDEA 


Alamak otak aku dah beku lah korang...

Bila aku mula mula menulis mengenai Kasih Sang Rienta

Aku sangat - sangat excitedddd sebab aku rase aku nak tulis mitos sejarah versi aku

Tapi aku tak sangka pula yang menulis sesuatu yang berkaitan dengan sejarah ini

Bukan engkau boleh menulis dengan Mengkhinzir Buta, 

Bahkan kalau nak konar baring pun kena berilmu.


Baru aku tahu betapa banyaknya buku - buku yang nak kena baca,

Research - research yang kena buat.

aduhhhhhhhai korang...

Jika aku ada masa yang begitu banyak,

Mungkin dulu iya, namun sekarang macam susah je kan.

Jadi aku telah membuat mesyuarat tergempar dengan diri aku sendiri

Aku menangguhkan Cerita Kasih Sang Rienta tu ke suatu masa

Yang aku sendiri tidak tahu.


Kita beralih pula kepada cerita UNTITLLE

Dulu masa aku tulis cerita - cerita ni, aku banyak sangat terpengaruh 

Dengan cerita TV3 cerita novel - novel macam ombak rindu,

Cerite - cerite FanFic, wow rajin tak dulu aku membaca =)


Percaya atau tidak, manusia telah beralih arah,

Lebih minat untuk membuat video dan menonton video

Daripada membaca Blog seperti ini.

Aku tahu, tak ramai dah... dah tak macam dulu kan

Tapi aku rasa aku nak sambung menulis cerita dengan tajuk yang lain.


Apa kaitan video di atas dengan cerita yang bakal aku publish nanti,

Well beberapa hari lepas aku mendapat ILHAM yang datang ketika aku sedang memasak ramen

Tetiba aku terfikir besnya kalau aku menulis dalam versi Lemony Snicket's The Unfortunate Event.

Suatu cerita yang berlaku di sekeliling kita, dan 

Aku curi cerite ni dengan apa yang aku perhatikan daam seminggu dua ini.

Tersenyum aku seorang diri bila aku teringat....

Namun bila dah lama, dan sangat lama aku tidak menulis,

Persoalan yang bermain di dalam fikiran aku ialah,

Adakah aku mampu menarik minat orang orang yang masih suka membaca.


Perastusan yang pasti makin mengecil,

Tapi aku rasa, dan aku sangat berharap....

Aku mampu tamat walaupun satu cerita daripada diri aku sendiri

Doakan aku ye kawan -kawan, orang yang macam aku ni kan hangat -hangat

Chicken dug..... 

Sekian Dulu Di di Sini.


P/S: Perkara apa yang paling susah untuk di buat di dalam hidup ini? jawapan daripada diri saya ialah MEREDHAI.... semoga hati dan perasaan ini sentiasa di dalam MODE REDHAI -amin


Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu