Puteri Di Bawah Lindungan Bulan


Bulan oh Bulan
Yang pastinya Bukan Blog Oh Bulan 😊

Pernahkah korang melihat bulan setiap hari, dan berasa kagum dengan perubahan saiznya, 
bulan yang engkau kenali berubah setiap hari
Dan aku, apabila aku melihat bulan...
Aku akan meneka tarikh dalam Islam, yakni harini hari keberapa...
Tahukan korang bila saatnya aku akan sangat sangat suka akan melihat bulan...
Pastinya pada bulan ramadhan, kerna aku akan bersolat terawikh di masjid, Dan untuk ke masjid aku perlu menaiki motor untuk ke sana....
Selesai sahaja solat apabila pulang... Aku akan merenung langit, mengagumi setiap perinci yang menghiasi waktu malam... Di hujani dengan tebaran bintang bintang Dan pastinya bulan.
Tahukah korang... Langit paling indah aku lihat iaitu lagi 2 hari sebelum raya qurban 2023 di tepian pantai... Sampai aku berlarian daripada kereta hanya kerana keindahan langit yang luar biasa...
Saat itu aku yakin doa ku di makbulkan, rupenya tidak...😅😅😅
Maaf ye ini bukan cerita kuch kuch hota hai.... 
Nak tahu macam mana rupa bintang pada malam itu... Macam gambar di bawah ini...
Gambar sekadar hiasan... Yang pastinya itu bukan aku... Hahahahah
Contoh ye anak - anak... Nanti ada plak yang mengata... Aduiiiiiyaiiiiii... Zaman sekarang ni mudah sangat fitnah nyeeee pun....

Bulan itu istemewa, terdapat cerita cerite mengenai bulan.
Bulan itu sendiri penah di belah dua Dan terdapat hadis yang bercerite mengenai itu

  1. Hadis riwayat Abdullah bin Masud ra., ia berkata: Bulan terbelah menjadi dua pada masa Rasulullah saw., lalu Rasulullah saw. bersabda: Saksikanlah oleh kalian. (Shahih Muslim No.5010)
  2. Hadis riwayat Anas ra.: Bahwa penduduk Mekah meminta kepada Rasulullah saw. untuk diperlihatkan kepada mereka satu mukjizat (tanda kenabian), maka Rasulullah saw. memperlihatkan kepada mereka mukjizat terbelahnya bulan sebanyak dua kali. (Shahih Muslim No.5013)
  3. Hadis riwayat Ibnu Abbas ra.: Sesungguhnya bulan pernah terbelah pada masa Rasulullah saw.. (Shahih Muslim No.5015)
Copy paste dari blog ALHABIB


Jika bulan itu di gambarkan sebagai simbol percintaan atau simbol yang romantic... Maka di bawah ini ape yang aku dapat simpulkan....

Bulan itu satu
Namun awak
Bukanlah satu untuk saya

Bulan itu menawan
Tapi saya
Bukanlah yang menawan
Hati awak

Bulan itu menerangkan
Tapi awak
Cahaya awak bukan
Untuk menerangkan hidup saya

Awak ibarat Bulan
Dan Saya ibarat Bintang
Bulan Dan Bintang
Berada pada waktu yang sama
Menghiasi malam yang gelap Dan kelam
Namun bukanlah pasang yang memerlukan
Cuma ia berada pada ruang
Dan saat yang Sama

Bulan Dan Bintang
Bunyinya seperti pasangan bahagia
Namun belum tentu bulan menyedari
Bintang yang senantiasa ada di sisinya
Sama seperti bintang yang asyik
Dengan kedipan yang seumpamanya

Bulan Dan Bintang
Aku hanya berada di sisi mu
Tanpa engkau memerlukan Ku
Aku bukan lah Putri Naungan Bulan
Atau tinggal di bawah Bulan
Kerana wujudnya aku 
Tanpa Bulan memerlukan Ku.

Aku bukanlah Putri Naungan Bulan
Kerna aku asyik dengan kerdipan bintang
Kerna aku lebih mengagumi bintang bintang di sekeliling ku
Bulan untuk di pandang
Dan ada waktunya ia hilang
Dan ada waktunya ia menyinar
Tetapi bintang sentiasa menghiasi malam

Jangan Tanya aku merepek ape
Random giler penulisan aku harini
Yang pastinya, tiada kene mengena 
Antara yang hidup, bernafas maupun tengah demam.

Kalau korang membaca nya sampai habis
Taniah di ucapan
Anda memang hebat
Walaupun aku ingin membuang bulan itu jauh2... Ada ketika susah untuk tidak melihatnya... Jadi apa pun dalam hidup ini, kadang kadang perkara yang paling kita suka, boleh bertukar kepada perkara yang kita benci dan berharap kita tak pernah suka pun, namun sehari demi sehari kita belajar untuk hidop dengan perkara yang sudah tak bermakna dalam hidup kita.

Sekian.....

P/s: aku suka sangat tengok cerita Walk To Remember... Hobi heroin cerita tu adalah melihat bintang sehingga pagi 😊
Semoga aku di beri peluang untuk buat macam tu sebelum menutup mata selamanya.... Mgkn time tu dah umoq 80tahun kot... Hahahahahahaha

Time scene in... Landon sengaja nak tengok planet Pluto yang hanya akan muncul beberapa minit sebelum matahari terbit... Sooooo sengajelah tu nk bermalam malaman bersama Jamie

N Jamie die ade bucket list of wishes sebelum die meninggal die nak buat Dan Landon Cuba memakbulkan semua wish list tersebut... Cerite ni bes guys... Silalah menonton...

Daaaaa dulu Dari saya
Lots of Love 
😘😘😘😘😘

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu