Fan Fic Frozen Part 3

Frozen The Next


Akibat rindu yang menebal di dalam diri terhadap kedua ibu bapa, Elsa melihat-lihat potret lama ayahanda dan bondanya "I'm sorry... i am unable to attend your funeral, father... mother. i was unable to give the last respect to both of your... i'm sorry... i'm really sorry... please forgive me" Elsa menangis sambil memeluk gambar kedua orang tuanya... Sedang Elsa menangis, Elsa terlihat bingkai gambar yang terletak tersorok di balik katil, seakan-akan bingkai gambar tersebut terjatuh tanpa siapa sedari. Elsa sedaya upaya menolak katil ayahanda dan bondanya... cuba menarik bingkai gambar tersebut dan akhirnya dia berjaya membawa bingkai gambar yang usang dan lama terbiar tersorok di balik katil itu. Elsa mengelap-ngelap bingkai gambar tersebut, kemudian secara perlahan-lahan imej mula muncul daripada bingkai gambar tersebut. Elsa terlihat wajah bondanya yang sedang mendungkung seorang baby yang terlihat mirip wajah Elsa "must be me... hehehe" gelak Elsa di dalam hati dan juga di sisi mereka berdiri tegap ayahandanya... dan~ terdapat seorang lagi wanita di dalam gambar ini "siapa???" mereka bertiga seperti sangat mesra dan seakan-akan gembira dengan kehadiran baby yang di dukung oleh bonda Elsa... "im sure the baby was me... but who is this woman... i don't remember anything about her... and why they had this potret together??? BUTLERRRR?????" Elsa menjerit memanggil butlernya, sudah pasti untuk bertanyakan hal gambar tersebut.

"Yes Queen Elsa, What can i help u... anything you want me to do" kata butler kepada Elsa
"You have been serving my family for quite sometimes now right" tanya Elsa
"Yes, my lady" jawab Butler
"From before i was born right" butler mengangguk, mengiyakan pertanyaan Elsa itu. Kemudian Elsa terus mengangkat bingkai gambar yang mempunyai potret familinya bersama dengan seorang wanita yang tidak di kenali.
"Who is this woman butler, and why are they taking this picture together and this woman seem so important to my perents" Elsa terus menerus bertanyakan soalan kepada butler.
"Errrr... my lady the story very-very long i donno where to begin" jawab butler
"How about where is she now, that all i wanna know" kata Elsa lagi
"She was being exile from this country by your father to a place that only captain Misol know where he send her" terang butler
"She being exile because, she trying to kidnap you and for your information, that woman was your father cousin Effe... Lady Royal Effe" tambah butler lagi.
"kidnap me... but why.. Lady royal Effe??? never heard of her? and where this captain Misol butler?" tanya Elsa yang merasakan terdapat suatu rahsia yang perlu di rungkai bersama-sama wanita misteri bernama Lady Effe.
"I'm sorry my Queen, I'm afraid captain Misol had left us the same day as your parent... he was the captain on the ship that your parents aboard" terang butler lagi.

Elsa menganggukkan kepalanya, isyarat untuk butler mengundurkan diri. Elsa berfikir seorang diri kenapa sepupu kepada ayahnya mahu menculik dia dan apa yang sebernarnya berlaku pada ketika itu dan adakah gambar ini sengaja di sembunyikan di balik katil itu supaya tiada siapa yang terjumpa. Elsa berfikir lagi, adakah sebenarnya dia bukan anak kepada kedua ibu bapanya dan anak kepada Lady Effe dan Lady Effe cuba mengambilnya semula daripada ibu bapanya setelah menyerahkan Elsa untuk di jadikan anak angakat. Elsa mengeleng-gelangkan kepala, adakah dia sebenarnya anak angkat sahaja... mungkin ada kebenarannya kerana hanya dia sahaja yang mempunyai kuasa luar biasa dan Anna hanya seorang manusia biasa. Mungkin tanggappan dia benar dan jika benar bagaimana. "Arrrggggghhhhhh!!!!!!!! i hope this was not true. I must find Lady Effe... I must learn the truth... i must... but where i can find her" Elsa terduduk sambil merenung gambar mereka berempat.

p/s: what will Elsa do? does really she was Lady Effe daughter... only time will tell but how will Elsa find Effe 

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu