GREEN CURRY... KFC

Jalan-Jalan Cari Makan part 2


Adakah anda pernah mencuba menu terbaru ini daripada KFC... dengan hanya melihat iklannya di televisyen pasti membuat anda teruja dan ingin terus ke KFC dan merasainya sendiri... Jadi apa yang aku lakukan... ofkoslah aku sendiri akan merasai bagaimana rasa Kari Hijau yang popular di negara Gajah Putih ini... Jadi melangkah lah kaki aku bersama-sama dengan kawan-kawan aku ke KFC. Seperti mana-mana kedai makan, restaurant, hotel dan tidak ketinggalan restaurant makan segera... rasa sedap sesuatu makan itu  terletak di tangan pekerja atau chef yang mengendalikan makanan di tempat tersebut. Kalau korang nak tahu aku pernah makan KFC yang rasa masinnya teramat sangat... agaknya kitchen crew dia nak khawin sangat dah kowt... hahahahaha



Aku rasa... aku mungkin akan menjadi sedikit bias kerana aku sendiri memang peminat KFC sebab seperti Upin Ipin aku juga gila akan ayam goreng tetapi tiada tempat yang dapat menandingi ayam goreng KFC SPICY chicken... terdapat beberapa set yang di tawarkan kepada para pelanggan dan set yang aku makan ni ialah kalau tak salah dan kalau aku tidak hilang ingatan ialah set B... yakni dua ketul ayam, coleslaw, nasi putih dan.... jeng jeng jeng... Kari Hijau yang mengandungi kacang peas hijau... mula-mula apabila aku menu set dia... bila ada nasi je aku da rase muak... alaaaa aku tak suka lah nasi ayam KFC... aku tak tahu kenapa... jadi aku cuba mengelakkan daripada makan set yang mengandungi nasi di KFC... dan apabila rasa je nasi yang di berikan kepada aku... aku terus menjerit.... YIIIIPPPIEEEE tetapi di dalam hati je lah... kalau aku jerit betul-betul tak ke masuk hospital gila plak aku nanti... dah lah dekat kan...



KFC Green Kari: maaflah kuah dia aku letak ckit... sebab aku makan ckit-ckit huhuhuhu


Jadi apakah rasa kari hijau ini... pertama skali... kuahnya cair sedikit... kalau di bandingkan yang di lihat di televisyen... jika di pekatkan sedikit pasti rasa karinya akan lebih menyerlah berbanding dengan rasa lemaknya... di makan dengan nasi putih serta ayam goreng... ketiga-tiga elemen ini seperti berirama bersama-sama dan memberikan rasa keenakkan kepada si pemakan... dan apabila anda sudah mula merasainya untuk pertama kali di dalam mulut anda... pasti anda akan membanjirkan nasi anda... anda mahu kari hijau itu menyelimuti, menyaluti nasi putih anda itu dan anda pasti mahukan rasa karinya yang pekat akan tetapi apa yang aku dapat pada hari itu.... well sedap juga... coleslaw... apakah peranan coleslaw di situ... adakah sebagai perhiasan... owhhh sudah pasti tidak... kerana penggunaan nasi putih itu... maka sesuai sekali dengan coleslaw sebagai sayur yang mengimbangi set ini... ia di ibaratkan sebagai sayur lemak yang kita makan sehari-harian... 

Coleslaw itu sudah rasa lemak, kari kene pekat baru lah saling mengimbangi... nasi putih dan ayam spicy... rasa kepedasan yang tidak terlampau sudah cukup membuatkan anda makan tanpa melihat kiri dan kanan... sudah pasti anda tidak mahu berkongsi kuah kari hijau anda dengan orang lain... jadi saya bagi 4 bintang close to perfection but da curry just tooo runny... anda sudah baca, anda sudah boleh bayangkan bagaimana rasanya... apa lagi... jalankan lah kaki anda ke KFC berdekatan... jangan lupa bawa ahli keluarga pergi merasainya skali... selamat mencuba selagi promosi masih ada...

p/s: kalau korang pergi KFC jangan lupa try potatoes waffle cheesy... memang sedap yang ni aku kasi 4 setengah bintang

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu