Untitled 14

Babak 18
Jealousy PRINCE..
.


Pagi Rykal bermula seperti biasa, urusan kerjanya seakan tidak habis-habis. Segelas air teh tarik di kedai mamak berhadapan dengan hotel Syuen menjadi tempat lepaknya setiap hari, malas pula bagii Rykal untuk menjamah makanan di hotel walaupun dia tidak perlu membayar walaupun satu sen. Roti canai banjir tetap menjadi pujaan hati Rykal apabila dia membuat pesanan untuk makan sehingga tiga keping sebelum dia memulakan harinya terus ke pejabat Hairi yang di tumpangnya sementara untuk menyiapkan segala projeknya sebelum boleh di jalankan pembinaan. Projek MUDZAFFAR adalah kesinambungan daripada projek Iskandar di Johor, dan semua projek yang di buatkan meliputi kawasan Lumut sehingga ke Setiawan, tempat-tempat ini akan di majukan dan menjadi satu tempat tarikkan pelancong utama bagi negeri itu dan mungkin membolehkan ramai pelancong dari luar negara untuk datang melawat negara Malaysia. 
Rykal cuba menulis kertas kerja untuk membawa satu projek mega yang lebih kurang sama dengan Universal Studio di dalam projek Mudzaffarnya, kertas-kertas kerja ini tidak mudah kerana melibatkan banyak pihak terutamanya pihak kerajaan negeri Perak itu sendiri dan jika dia ingin membawa masuk apa-apa yang berunsurkan dari luar negara, bahagian penapisan juga terlibat untuk memastikan tiada unsur yang boleh merosakkan akhlak remaja negara Malaysia.
"itu tak boleh, ini tak boleh, kalau dah nak rosak jugak akhlak tu... takda apa hiburan pun boleh rosak akhlak jugak, tak payah nanti ada mekanisme yang meransang kerosakan akhlak... kononlah...hmmm tapi aku dulu pun kalau takda orang yang membakar semangat player aku ni, tak jugak aku jadi maharaja playboy.... hahahahaha ok lah aku setuju dengan pendapat ini" Rykal tergelak seorang diri sambil dirinya menaip untuk menyiapkan kertas kerjanya sebelum dia membentangkan ini di hadapan pihak-pihak yang terlibat dengan projek Mudzaffar.
"ala, hari ini tak dapatlah aku nak tengok muka Kristal yang comel tu, hmmm rindu pulak dekat perempuan gila sorang ni... hmmm video kol lah kejap" Rykal terus menekan telifon Iphone emasnya yang bercorak sama seperti telifon Kristal, bak kata Rykal Couple Phone. Oleh kerana Kristal tidak mahu menjawab panggilan Rykal, maka Rykal terus menghantarkan pesanan ringkas untuk Kristal.
My princess, please accept my video call. Kenapa tak mahu angkat? you tak pakai baju ke?
Rykal sengaja menggunakan ayat yang memprovok Kristal supaya mengambil panggilan videonya. Akhirnya panggilan Rykal di sambung, sambil berjalan turun daripada pejabat Rykal tersenyum gembira melihat Kristal membuat muka tak suka sambil memuncungkan mulutnya.
"tu dah kenapa tu, princess tak suka ke i call" tanya Rykal, dengan menggunakan nada yang manja. Kristal hanya menggelengkan kepala tanpa berkata apa-apa.
"you shaking your head tu tandanya tak suka atau you suka" tanya Rykal lagi, dan kali ini Kristal yang keliru dengan soalan Rykal, sekejap mengeleng dan tiba-tiba kemudian dia menggangukkan kepala. Rykal ketawa besar melihat gelagat Kristal. Sambil itu Rykal menekan alarm kereta untuk membuka pintu keretanya, Kristal yang malu dengan ketawa besar oleh Rykal telah menutup mukanya tetapi kembali melihat apabila kereta Rykal berbunyi.
"you nak pergi mana?"tanya Kristal perlahan.
"kerjalah mana lagi, you tak pergi cuti ke" tanya Rykal.
"you nak pergi kerja kat mana, bukan you memang tengah kerja ke? i dah sampai tempat kerja cuma belum masa untuk punch card lagi je" terang Kristal panjang lebar.
"tadi punyalah susah nak dengar suara, sekarang haa~ panjang pulak cerita dia, I nak pergi pejabat setiausaha kerajaan ada meeting dengan Menteri besar Perak dan ramai lagi orang yang you tak kenal" kata Rykal sambil ketawa.
"so you tak datang sini rehat dengan I kan" Kristal tersenyum manis.
"you tak suka i datang jumpa you ke, sampai hati you" balas Rykal.
"takda lah i suka you datang teman i, at least save sikit duit poket i nie, anyway i noticed that you tengah driving kan, anyway happy working and i also nak masuk kerja dah ni, lagi satu i nak inform you yang Iskandar teman i tau sebab lepas kes semalam takut lelaki yang you kejar i tu still follow i, so you don't have to worry okay, see you soon ok" Kristal terus mematikan talian nak teruskan perjalanannya ke butik KMN tempatnya bekerja, Iskandar yang dari tadi bermain telefon di hadapan Kristal hanya ketawa kecil apabila dia mendengar Kristal memberitahu Rykal yang dia akan menemani Kristal sekiranya Rykal tiada di sisi Kristal. yeah peluang baik kata Iskandar di dalam hatinya, Iskandar meneman Kristal ke butik sambil membuat lawak-lawak antarabangsa supaya Kristal sentiasa di selubingi dengan mood yang gembira dan sentiasa senang akan kehadirannya.

Rykal berasa tidak senang hati mendengar kata-kata Kristal yang Iskandar akan menjaga dan menemaninya sekira Rykal tiada di sisinya. Wajah Rykal yang tadi gembira terus berubah menjadi awan gelap. Setibanya Rykal di pejabat setiausaha kerajaan, Andrew Leong terus menghampiri Rykal dan bertanyakan mengenai kertas kerja dan pembentangan yang akan dilakukan dihadapan menteri besar dan badan-badan yang terlibat dalam pembangunan Mudzaffar. Andrew Leong yang melihat Rykal yang seakan-akan berada di dalam dunia yang lain dan hilang akan fokusnya untuk bekerja hari ini, mendatangkan kemarahan kerana bagi Andrew Leong hari ini bukanlah hari untuk main-main tetapi hari yang harus bekerja bersungguh-sungguh untuk mendapatkan satu projek yang mega yang peluangnya bukan selalu muncul.
"what had happen to you today, seem like you not yourself today" tanya Andrew tegas.
"can we do it fast so that i can go home fast and settle my own personal thing" jawab Rykal yang tidak menghiraukan Andrew Leong yang seakan-akan menyedari perbezaan mood Rykal pada hari ini.
"look!!! if you had stupid bitch thing to settle, do it after you settle my problem, our problem! today, our faith is in your hand!! kalau i tahu you nak buat perangai bodoh macam ni, better i pick my own kaum, much better" Andrew Leong tidak lagi dapat menahan kemarahannya terhadap Rykal.
"ok, ok i bukan tak buat kerje, everything already settle, i just want to go home fast, that is all" terang Rykal.
"A woman?" tanya Andrew Leong, dengan berat Rykal menganguk, Andrew Leong menarik nafas panjang apabila melihat pengakuan Rykal, sebelum mereka masuk ke bilik mesyurat Andrew cuba menenangkan dirinya dan melihat kearah Rykal tepat ke dalam matanya.
"A mega project only come into our life once in a while or one in a lifetime, so if you don't do it right it might slip through your hand. But a woman, always come and go, mega project do come but when it go... it gone forever. Tengok isteri i, no matter what i do, dia merajuk, lari but then still come back to me... why? because she know i can provide everything that she want and need in this life. So you tak perlu takut your punye girlfriend lari if you provide everything that she need, if you do she will stick to you like a glue okay, and now please focus and if you nail this you can buy her a castle and make her happy forever... okay my friend" Andrew Leong menepuk-nepuk belakang Rykal dan mereka berdua melangkah masuk ke bilik mesyuarat di hadapan Menteri Besar Perak, Rykal memulakan pembentangannya mengenai projek Mudzaffar.

"kata-kata cina sorang ni kadang-kadang menyakitkan hati tetapi ada jugak betul dia, hailah Rykal janganlah sebab perempuan seorang habis masa depan kau, Kristal you are really something" tiba-tiba wajah Rykal di suluh oleh cahaya kereta saga flx se berwarna merah yang mempunyai sport rim emas. Jam di tangan menunjukan jam 10.30 malam, orang yang di nantikan sudah tiba. Rykal melangkah keluar dari keretanya dan terus menyapa orang keluar dari kereta saga merah tersebut.
"you buat apa malam-malam macam ni kat sini" tanya Kristal
"saja, rindu nak tengok muka you after a busy working day" kata Rykal.
"nanti my mom and dad see you macam mana" kata Kristal.
"so that we need to move now and hoping they didn't see us" Rykal terus menarik tangan Kristal masuk ke dalam keretanya dan terus bergerak menuju ke Gerbang Malam. Kedua-dua mereka menikmati malam di celahan kesibukan manusia yang datang mengunjungi gerbang malam, Rykal yang sudah menukar pakaiannya daripada suit kepada sweater and jeans membuatkan Kristal berasa dia sedang keluar berjalan dengan orang yang berbeza dan orang yang berada di depannya seakan-akan orang yang rendah diri, dan bukan playboy yang di kenali. Rykal mengengam tangan Kristal dengan erat, dan apabila ramai lelaki berjalan di sisi Kristal, Rykal akan mendekatkan Kristal dengan dirinya sambil menjaga Kristal dari di langgar oleh lelaki-lelaki yang berada di gerbang malam tersebut. Sebelum Rykal menghantar Kristal pulang ke rumahnya, mereka singgah sebentar di dataran Ipoh untuk makan cha kueh teow .
"tell me what you need Princess" tanya Rykal yang memecah sunyi.
"me? ok lah kueh teow je... i don't need anything else" jawab Kristal yang bingung dengan soalan Rykal.
"i mean in life, in the future" tanya Rykal dengan lebih spesifik.
"a family, a career, and make everyone yang i sayang happy" kata Kristal.
"what you expect from your future husband, you nak dia provide apa untuk you" Rykal bertanyakan lagi soalan kepada Kristal. 
"i want a home" jawab Kristal ringkas.
"home? a house you mean" tanya Rykal lagi.
"a house is not a home without your love one" Kristal tersenyum sinis.
"home tu build by batu ke papan" Rykal sengaja bertanyakan soalan itu di samping dengan ketawa nakal.

Setelah menghantar Kristal pulang ke rumah, Rykal terus pulang ke biliknya di hotel Syuen. Di lihatnya pemandangan Ipoh di waktu dini hari, ramai mat-mat rempit masih berkumpul di dataran serta mat-mat kereta yang sedang menunjuk-nunjuk kehebatan kenderaan masing-masing. Tetapi pandangan Rykal kosong, kata-kata Andrew Leong bermain-main di mindanya women wouldn't leave you if you can provide what they need and want  "a home" Rykal menjawab sendiri setelah otaknya bermainkan kata-kata yang di ungkapkan oleh Kristal, Rykal menutupkan matanya untuk hilang ke alam mimpi tiba-tiba Rykal membuka kembali matanya dengan muka yang marah "that stupis I.S boy need to go, or he will destroy all of my plan" Rykal mengambil bantal dan membuat wrestling dengan bantal tersebut, di gigitnya, di baling, di lempar dan akhirnya di baling jauh-jauh. Barulah Rykal boleh tidur dengan tenang.

Kristal~ 
will you let me stay in your home
you said only the one that you love 
live in you lovely home
will i be the one that you care
will i be the one that you love
if diamond and gold that you want
it will be so easy for me
but a home is not a house
Kristal... tell me my princess what should i do~
-Rykal Dato Syakirin-
Untitled.

p/s: bila cter nie nak sampai ke part yang seronok tu ae, aku sendiri yang tulis aku sendiri pun tak tahu, sebab tiap kali aku dok depan lappy ni, lain idea yang keluar, takpa lah.... ok lah kan kate cerita telenovella.... hahahahhaha

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu