Frozen Fan Fic part 5

FROZEN the next 


"Elsa!!!!! Elsa!!!! Elsa!!!!" Anna menjerit melihat Elsa berlarian ketakutan keluar daripada dewan makan itu. Anna tahu dia perlu berbuat sesuatu... dan dia tahu jika dia mengejar Elsa sekarang maka kejadian yang pernah terjadi di Arandale dahulu akan berulang di Deep Wellington. Jadi Anna mengambil keputusan untuk tinggal di dewan makan tersebut dan cuba menjernihkan keadaan apabila semua orang besar dan keluarga kerabat diraja Deep Wellington berada di dalam keadaan ketakutan.
"I'm sorry all of you have to witness this, well my sister not a monster... she was born with this curse and she need to live with it... she didn't mean no harm... she just panic... please be calm everyone, she only out of control when she scare and panic... I'm sorry on behalf of my sister and Arandale... really sorry once again" kata-kata Anna itu sedikit sebanyak membuatkan semua orang sedikit bertenang dan ada juga di antara mereka pernah mendengar cerita tentang kuasa yang di punyai oleh Elsa.
Kemudian semua orang di dewan makan tersebut berpindah ke ruang makan yang lain, Anna memainkan peranannya sebagai wakil Arandale dan meneruskan tugas yang sepatutnya Elsa jalankan. Anna dapat merasakan dia menjalankan tugas dengan baik, semuanya dapat di baca melalui riak dan air muka orang-orang besar dan raja Deep Wellington. Anna tersenyum puas, ternyata semua rancangannya berjalan seperti yang dia mahukan, sekarang Anna perlu memujuk Elsa supaya kembalikan semuanya seperti asal dan akhirnya Anna akan di kenang sebagai orang yang paling berjasa di Deep Wellington.
Dalam Anna mencari kemanakah Elsa telah menghilangkan diri, tiba-tiba Anna di datangi dua orang lelaki, seorang berbadan sasa dan seorang lagi kurus dan pendek. Anna terkejut lalu menjerit, lelaki berbadan sasa itu terus menangkap Anna dan menutup mulutnya
"Hye Anna... long time no see... how are you" mata Anna membulat melihat wajah yang dia sangat kenali, lelaki yang pernah membuat dia berasa yang dia telah di lamun cinta pandang pertama, lelaki ini jugalah yang pernah membuat Anna ingat mencintainya itu adalah cinta yang sejati dan lelaki ini jugalah dia pernah menumbuk mukanya dan jatuh ke dalam laut dan yang paling penting sekali, lelaki inilah yang ingin membunuh Anna dan Elsa "Hanssss~~~" kata Anna lemah
Hans melepaskan Anna dan dia hanya tersenyum kemudian Hans menceritakan semua kepada Anna yang dia bukan seperti yang Anna pernah kenali dahulu, sekarang dia sudah berubah dan apa yang dia mahukan bukanlah tahta tetapi kepuasan di dalam hidup ini. Hans sudah menjadi seorang peniaga dan usahawan, dia juga mempuanyai seorang orang suruhan yang bernama David. Hans sudah selesa dengan apa yang dia perolehi sememangnya dia mempunyai niat untuk ke Arandale dan meminta maaf dengan Anna dan Elsa dengan apa yang telah terjadi dahulu.
"Anna, i know u once love me... and without i'm realize that i am love u too... i was too blind... blinded of the crown and power... i was a fool Anna... forgive me will u... and will u love me back again" Hans cuba memujuk Anna "i'm sorry Hans, i'm happy now, i had Kristoff who love me and appreciate me. I don't want no one else accept him and only him" terang Anna.
Hans bersama-sama dengan David melangkah pergi, hati Hans luluh walaupun dia tahu yang Anna tidak akan menerimanya semula setelah apa yang telah dia lakukan dahulu. Anna melihat Hans berlalu pergi sehingga dia hilang daripada pandangannya.
"Anna!!!" jerit Elsa, Anna terus meneloh kebelakang dan berlari mendapatkan kakaknya, terus memeluk Elsa dengan erat.
"Are you okay, i'm worried but i can't followed you because i need to settle everything back there" kata Anna
"It's okay, because i had found someone" Elsa menunjukkan seseorang kepada Anna
Anna terkejut melihat rupa paranya sama seperti Ayahandanya dan yang paling menarik warna rambut perempuan itu sama seperti Elsa, secara tidak lansung membuatkan mereka berdua seperti ibu dan anak.
"who is she Elsa, why she looked like you" tanya Anna kehairanan
"She is a special person in our life, she is our dad's little sister... and i'm gonna bring her back to Arandale with us" terang Elsa sambil tersenyum gembira
"Hye Anna, my name is Effe or used to be Lady Royal Effe... now most people called me Lady Effe. Nice to meet both of you, never thought that i gonna meet my brother's beautiful daughters" Effe sangat gembira melihat Anna dan Elsa, dia tidak percaya yang dia masih berpeluang untuk berjumpa dengan mereka.
"before we all went back, one thing i need to ask favor from you Elsa, please thaw everything back " jadi mereka bertiga pulang ke istana Deep Wellington dan Elsa mengembalikan semuanya seperti asal
Hubungan persahabatan dua hala diantara dua negara ini telah berjaya hasil usaha perbincangan Anna dan raja Deep Wellington. "i think you the one should be the queen, at least you the normal one so that what happen yesterday will never happen again" Anna hanya menjawab dengan senyuman dengan apa yang di katakan oleh raja Deep wellington.
"Everything is now settle, let's go home everybody" Kata Anna.
"Thanks Anna, you had done a very good job, i can't do it without you" kata Elsa pula.
Dalam perjalan mereka ke kapal, Anna tidak habis-habis menceritakan apa yang telah berlaku di mesyuarat bersama dengan raja dan pembesar-pembesar Deep wellington dan Anna sangat berbangga dengan dirinya kerana berjaya menjalankan tugasnya dengan baik. Elsa hanya tergelak-gelak kecil melihat gelagat Anna, dia tahu Anna boleh di harap dan dia tahu Anna juga mampu menjadi Queen of Arandale.
Sampai sahaja di atas kapal, Anna terlihat wajah Effe. Entah kenapa kehadiran Effe membuatkan Anna berasa kurang selesa, jika dia sememangnya adik kandung kepada ayahanda kenapa dia tidak pernah lansung datang melawat mereka dan pada hari pengkebumian ayahanda dan bondanya kenapa tidak ada seorang pun ada menyebut tentang perempuan bernama Lady Effe ini.

p/s: benarkah Lady Effe ini adik kepada ayahanda Anna dan Elsa, kenapa Lady Effe begitu mudah mengikuti Anna dan Elsa pulang ke Arandale setelah pecubaannya untuk menculik Elsa... apakah niat Effe sebenarnya

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu