Fan Fic FROZEN part 4

FROZEN the next

"Hey, Elsa what are you doing" Anna yang tiba-tiba muncul dari balik pintu membuatkan Elsa merasa terkejut dan terus menendang bingkai gambar yang mengandungi gambar Lady Effe kembali ke bawah katil.
"Nothing, just try to pack several mom and dad thing but i thought i just wanna let it be as it is" jawab Elsa.
"yeah, i totally agree and i love it here" Anna berlari-lari anak dan terus melompat ke atas katil, Elsa tergelak kecil melihat adiknya dan Elsa juga turut menuruti Anna dan berbaring di sebelahnya.
"Smell mom and dad!!! i miss them both..." Anna tersenyum "anyway Elsa about the trip that u gonna go, did you wanna me to follow u" Anna membuat muka comel kepada Elsa "yes, of coz u will" "but where" tambah Anna lagi... 
Elsa terfikir dengan kata-kata Anna tadi... kemanakah harus dia pergi untuk meneruskan rancangan memperluaskan lagi hubungan import export serta persahabatan dengan negara luar. Tiba-tiba Elsa terfikir... ini adalah peluangnya untuk mencari Effe... tapi di manakah Effe di tinggalkan... dan bagaimanakah Elsa mencari Effe. 
"i must find her, only her holding the key why am i so different from Anna... and why i am born with this power but Anna just a regular human... normal!!!" jerit Elsa seorang diri.
"Butler!!! Butler!!!! BUTLERRRR!!!!!!!" Elsa cuba memanggil butler... adakah sudah pekak pekak butler yang menjaga Elsa dan Anna ini... mungkin juga kerana faktor usia... Butler lambat-lambat masuk untuk berjumpa dengan Elsa.
"Yes, Queen Elsa... anything that i can help u" tanya butler
"i want u to find where did my dad sent Effe, i want the answer by hook or by crook you must find it... i don't care how you gonna do it" arah Elsa kepada butler.
Butler cepat-cepat pergi untuk memulakan penyiasatan tentang Effe, tidak dia menyangka hal 17 tahun dahulu akan menyusahkannya sekarang. "if i know this thing will happen, i will asked the king where he send Effe" butler pun memulakan dengan dengan orang-orang yang menaiki kapal yang menghantar Effe pergi "uuurggghhh, all of them are dead... but wait a minute there is still one person alive... yessssss" tanpa membuang masa butler mengajak Elsa untuk turut serta ke rumah anak kapal yang masih hidup itu... supaya Elsa dapat jawapannya dengan jelas. "Deep Wellington??? butler did we have any some kind of relationship with this country???" tanya Elsa "no, my queen" jawab butler ringkas.
Jadi perjalan seterusnya adalah ke Deep Wellington, Anna seperti biasa mengikuti kakaknya dalam segala urusan rasmi negaranya akan tetapi Anna akan cuba mencuri tumpuan orang ramai daripada Elsa. Tapi kali ini Anna membuat sesuatu yang melampaui batas, Anna menakut-nakutkan Elsa supaya Elsa tidak dapat mengawal kuasanya.
"Elsa, kenapa agaknya ayahanda tidak membuat sebarang urusan dengan negara Deep Wellington, mungkin sebab orangnya yang pelik... owwhh tidak!!! mungkin diaorang suka berperang... Elsa jika mereka tahu yang kakak ada kuasa ais... adakah mereka akan bunuh kita... takutnya... make sure you not doing any mistake ok" kata-kata Anna itu menerjah di keseluruh pelusuk otak pikiran Elsa, dia berasa risau kuasanya akan tiba-tiba berada di luar kawalan.
Ternyata ketakutan Elsa telah memakan dirinya, dengan secara tidak sengaja Elsa membekukan semua makanan dan meja makan di hadapannya... nasib baik tidak mengena siapa-siapa di tempat itu. Semua jemputan yang hadir terus bangun dan melihat Elsa dengan mata yang penuh amarah, Elsa menjadi panik dan dengan secara tidak sengaja satu lagi tembakkan yang keluar dari tangan Elsa... terkejut, kaku, panik dan takut telah menguasai Elsa... dia tidak tahu mahu membuat apa... tiba-tiba tangannya di sambar oleh seorang perempuan dan membawa Elsa pergi.
Elsa menagis teresak-esak... sungguh dia tidak percaya dengan apa yang terjadi
"Don't panic and you will be fine... take a deep breath and relax okay" seorang wanita tersenyum di hadapannya, jika di lihat secara fizikil perempuan itu mungkin dia sebaya bonda Elsa... rambut perempuan itu warna ke emas-emasan sama sepertinya... di lihat lagi wajah perempuan itu dalam-dalam, secara spontan Elsa memegang wajah perempuan itu dan dengan perlahan Elsa menyebut "Effe"
Perempuan itu mengundur daripada Elsa dan memberikan pandangan yang tajam "how do you know"
"you are my dad little sister right" tanya Elsa untuk mendapatkan kepastian.
"yes... that is why i am rescuing you... but how do you know" tanya Effe lagi
"how is not the question but im glad that i found u... i here becoz of you" terang Elsa lagi
Effe kebingunggan, tetapi setelah Elsa bercerita panjang dengan Effe dan mahu membawa Effe pulang ke Arandale, Effe mulai faham dan bersetuju dengan pelawaan Elsa untuk kembali pulang ke tempat asalnya.

p/s: adakah Anna akan terkejut dengan rupa paras Elsa dan Effe yang mempunyai persamaan, adakah sebenarnya dan sememangnya Elsa anak kepada Effe dan kenapa Effe menculik Elsa... nantikaaaannnn

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu