Saya Teringin Nak Makan Pancake-Rina

Pancake House We are KAMINNNNNN



Akhirnya apa yang cik rina teringin sangat menjadi kenyataan... sebenarnya bukan bukan setakat pancake yang menjadi idaman hati Rina tetapi dia juga mahu mencuba Mapel Sauce Chicken fried with Garlic Rice. Ini semua angkara aku... sebab kebetulan masa aku mencuba makanan ni, semua komponen di dalam pinggan aku "SPOT ON" sangat sedap, tetapi seperti yang aku pernah tulis di dalam post-post aku yang dulu... semua terletak di tangan kitchen crew, kalau kitchen crew seorang yang detail dan ada pengalaman dalam bidang memasak... kemungkinan besar untuk makanan itu "over cook" atau "under cook" tidak akan terjadi. Jika aku dah tulis macam ni mesti korang dah boleh jangka apa yang akan aku cerita kan seterusnya. well aku, Rina dan budak kechik yang bernafsu besar Nadia melangkahkan kaki kami ke restaurant Pancake House... dengan seronoknya hari ini dapat makan, makanan yang sangat sedap... apabila sampai sahaja di restaurant tersebut... we're just helping our own selves sitting wherever we wanna sit since there weren't a lot of people in that place.
Nadia yang first time makan di sana... matanya bling bling melihat menu makanan... tulah maksud aku dengan bernafsu besar... kalau ikutkan budak kechik sorang ni, macam-macam dia nak makan. Aku dah tahu dah walau apa pun yang dia akan pesan nanti, makanan itu mesti tidak akan habis kerana di Pancake House jumlah makanan yang di letakan di dalam pinggan adalah dengan kuantiti yang banyak... memang berbaloi dengan harganya. Setelah budak kechik itu berpikir-pikir akhirnya dia memesan sama menu dengan Rina dan aku pula Special Pancake House Taco... taco ialah makanan mexico kalau tak salah aku sebab aku selalu tengok cerita kartun mesti ada taco lepastu yang aku paling terpengaruh ialah cerita kartun TURBO... hahahahaha Taco in da house...
Taco aku sampai dulu... YAY!!!! memang aku tidak tunggu lama untuk terus menerkam Taco tersebut... di dalam pinggan terdapat macaroni salad dan dua taco... i really didn't know how to explain since dis is my first time eating it... tepung di luar itu ranggup, dan isi di dalamnya ada ayam yang di masak dengan berperisa... i donno wat kind of herbs tat they are using maybe mexican type... and some salsa salad and also cheese... when first time i took a bite on that taco its just felt like full of flavour like a firecracker... meletop-letop di dalam mulut aku... and fo someone like me... yang suka makanan yang ranggup-ranggup ( i even ate my rice with keropok =P) dis is definitely a dish for me... hati aku berbunga-bunga dapat makan...


 Sebagaimana yang di gembar-gemburkan sebelum ini akhrinya makanan yang paling di nanti-nantikan tiba di meja kami, Chicken with Mapel Sauce and Garlic Rice... komponen yang berada di dalam pinggan Rina dan Nadia ialah Salad with Croûton, Garlic rice dan juga hero of the dish  Fried Chicken with Mapel Sauce. Awal-awal lagi Nadia dah surrender, dia makan nasi sikit, dia makan salad sikit (walaupun sebenarnya dia tak makan sayur) dia makan ayam seketul setengah... ok aku lupa nak bagitahu terdapat dua ketul ayam setiap pinggan... alaaa macam snack plate kat kepsi tuuuuu... nasib diaorang kurang baik kerana ayam over cook... but Rina after that selepas dia mengerjakan ketulan ayam yang over cook tu dan setelah dia berasa kekeyangan baru dia tahu yang the second one cook perfectly and deliciously... kenapa Rina beria-ia nak makan menu ini... i tell you why... The fried chicken the one that i ate, ayam yang di goreng ranggup di luar dan lembut hingga ke tulang... boleh di katakan tulang pun boleh di makan... and da mapel souce... its compliment each other... ayam ranggup dan isi yang lembut di siram di atasnya sauce mapel yang manis sama seperti ayam madu tetapi tidak terlalu manis di makan pula dengan garlic rice... rasanya yang berharmoni di dalam mulut anda apabila di kunyak bersama-sama... rasa-rasa yang sungguh berperisa seakan-akan memeransang deria rasa anda untuk ke suapan seterusnya... apabila suapan seterusnya menerjah mulut anda... setiap kunyahan membuatkan anda rasa mahu menari-nari dan persekitaran anda berubah seperti anda berada di bawah pokok dengan wajah anda di sapa oleh angin sepoi-sepoi bahasa... alangkah bahagianyaaaa~ dan anda akan makan, dan makan sehingga burppp~ baru anda tersedar anda di pancake house rupanya... hehehehe malangnya itu tidak berlaku kepada Nadia dan Rina pada hari itu... KESIAAAANNNNN

nadia buat muka sebab tak boleh habis makan... kelakor sangat
Kami akhiri dengan desert kami yakni Pancake... nama pun pancake house... kalau tak sedap silalah tukar kepada rumah lempeng... atau rumah mohon pelempang... kekeke... absolutely yummm bak kata Nadia "nanti kita cuba pancake dia je nak, coklat pancake, strawberry pancake or banana pancake" aku ok je... i love eating and i love sweet and sour and oso i love desert... kekekek till next time Pancake House... i will come again to terrorist your restaurant.

Rina mengajar Nadia cara-cara yang sebenarnye.. benar lah sangat untuk makan Pancake 

crazy people in my life
just waiting for the food
and keep waiting for the food to arrive
owhhh~ makanan dah sampai gembire yeeeee~

p/s: i really wanna do my very own pancake... still remember my big bro cook pancake fo me using instant pancake flour... quite tasty

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu