SUBWAY in IPOHHHHHHHHH

First Time In Ipoh

sila abaikan muka aku yang tak cukup tido ini... sila lihat papan tanda SUBWAY yeeee~
Wooooowwwwww!!!! dulu aku pernah makan Subway dekat Keyel jew... itu pun once in da lifetime.... masa dekat Penang tak sempat nak cuba... lalalalalala kepada sesiapa yang first time untuk makan SUBWAY here some tips for you guys... especially kepada sesiapa yang malu bertanya... Kepada pemalu-pemalu di luar sana... here we go... lets take some trip to da SUBWAY... first step... sila beratur di tempat yang tertulis 1st STEP yakni memilih apa jenis sandwich yang korang nak makan... Contohnya macam aku... aku tanya apa yang SUBWAY CREW suggest walaupon lam kepala hotak aku ade menu lain... for first timer kita mesti nak yang paling popular kan... SUBWAY CREW pon suggest dekat aku SUBWAY MELT so~ subway melt it is... selepas dah tahu menu apa yang nak makan... kita akan pilih roti... majoriti customer subway suka makan Parmesan bread hmmm aku tak igt nama penuh dia ape... tapi kalau korang g subway cari nama roti yang ada Parmesan... time aku pergi tu takde so aku pilih roti ITALIAN sebab aku nak roti dia lembut ckit... yeah~ My mummy yang menemani aku ke subway tiba-tiba teruja untuk mencuba juga... kenapa??? sebab dia nampak menu MEATBALL MARINARA atau pun mari kemari yang takde kene mengene dengan minna kumari... lalalalalalala.... my mom pilih roti WHEAT... seriusly meatball dia besar-besar dengan melihat sahaja kita rasa teruja untuk makan... kemudian apabila bahan2 protein telah di letakkan di atas roti besertakan cheese, mereka akan membakarnya untuk seketika... 

see my mom~ teruja kan... she love wat her's eyes seeeeee
maaf~ motif gambar ini adalah untuk menunjuk menu dia~ tapi tengok jewlah muka sye ok hahahah
Apabila protein tadi sudah masak dan cheese menjadi leleh atau lembik, langkah seterusnya memilih sayur apa yang korang mahukan... aku letak capsicum atau lebih di kenali sebagai paper, salad, and tomato... my mum yang sangat teruja pula dia nak letak semua sayur yang ada... info kepada anda semua... no extra charge kalau kita nak letak semua sayur... yang aku ingat ada olive, bawang, timun dan entah tak hingattttt laaaa~ adoiyaiiii... dan langkah terakhir ialah memilih sos... kalau sesiapa yang mahu kan pedas... bagi jew tahu kat SUBWAY CREW "sye nak sos yang paling pedas" hahahaha aku letak MUSTARD, MAYO, n BBQ sos... My Mom aku ingt BBQ sos jew and lagi dua tak hinggat... untuk bahagian sos pula... jangan tamak nak letak semua sos... sebab kalau dah terlebih sos it will overpowering the original taste of the protein dan rasa akan bertukar jadi lain... 2 or 3 sos is enough... akhirnya bayar lah... dia ada set... so if u wanna have set or just the sandwich... rasenye bahagian tu takde masalah... bahagian tu kat kepsi pon selalu tanye...Apakah rasa sandwich subway yang ramai orang memperkatakan ini, bahan-bahan untuk Subway Melt slice of chicken an bacon dia.. sedap roti lembut tak kering... i hate over cook dish especially something you put in da sandwich... sayur-sayuran dia segar and i wish da crew who put the sauce.. put an extra sauce because my sandwich was not runny with sauce so it just tasteless tapi okay jelah adelah juga rasa ayam and cheese tuu~ hmmmm how about my mom... aku makan sikit... rasa dia... much more better than mine sebab... meatball dia besar and tender and oso so juicy... kena plak dengan richness of vege... sos marinara itu memang membuatkan sandwich itu mari kemari... apabila di campur dengan sos yang mama pilih~ its soooo dancing in your tongue while u eating it... awesome taste~ anyway... kepada semua orang-orang yang belum mencuba SUBWAY... selamat mencuba... sekarang anda tidak perlu malu dan takut untuk mencuba dan pergi ke restoren SUBWAY... HAVE FUN 

inilah SUBWAY take away... sbb semua tempat dlm subway dah penuhhh~ huhuhuhu

yay aku tak sabar untuk makan

live healthy with SUBWAY and good for dieting too~
p/s: fakta tentang SUBWAY... kawan aku turun 5kg dalam masa seminggu mengamalkan makan subway setiap kali lunch... instead of rice... sooo kepada orang yang nak berdiet.. anda boleh cuba.

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu

CHEESE TART... Mr.Siew Bao