MedSPA BIOEQUA~ The Secret of Youth

Nano Spray Technology~ suitable to anyone


Jom kawan-kawan, join me to MednSPA doin facial treatment and be pretty
Yay!!! aku dapat pergi melepakkan diri serta mengrehatkan diri aku setelah sibuk sepanjang Chinese New Year, yes you see it right i'm going to MednSpa  Bioequa... korang pernah dengar ke tempat ni, only a few place in this entire world had this SPA, i was lucky not just its this place was near my work place and because of the Chinese New Year and Valentine festival... MednSPA ada menjalankan promosi kepada 100 orang pelanggan yang pertama.
Untuk pengetahuan semua, aku sememangnya tidak suka untuk memakai make up yang tebal, dan aku amat fussy dalam pemilihan pencuci muka aku. Ini kerana, pada zaman remaja kulit muka aku amat teruk~ sangat... i mean really bad, i had this big pimples, and my face was a disaster... until the time my along n my angah bought me something that suit my skin.. i had change my skin product plenty of time until im stuck with ELKEN and ELKEN also had change many times now~ their beauty product.

produk daripada ELKEN~ aku memang takde niat nak tukar lain~ i love this

Facial treatment? are you kidding me? am i gonna risk my skin and accept something that i didn't know whether or not suitable to my skin? often times i've been thinking about this, because there were many beautician came to my work place and promoting their SPA and not just that my jr from school also had asked me to go to her's spa and my answer always no. So what made me changing my mind and going to MednSPA, it's because the name and the technology that they offer, and i believe the product that they used were approved worldwide... not just that, i believe everyone that work in MednSPA are professional and well trained. Gila korang tak takut~ mestilah aku takut... sebab ramai yang cakap kalau korang pergi Facial Treatment, jerawat-jerawat korang akan naik macam orang gila dan jika tempat yang korang pergi buat facial tu pakai product yang tidak sesuai dengan muka korang, nanti kulit korang akan rosak dan menjadi lebih teruk daripada yang korang ada sekarang. 

muka orang excited~ dah bukak tudung baru ingat nak selfie =P
When i just arrived to MednSPA, Ms.Dora welcoming me and making me feel like i'm a VIP client, taking off my shoes and changing into a special shoes (macam selipar yang kita pakai dalam rumah tu) so cozy and fluffy. I was so excited because this is my first time having my facial treatment and for your information this is just not the facial treatment but also a SPA... i was having massage from my head to my shoulders... the feeling that i can tell you guys~ it's feel like im in HEAVENNN!!!!!

nano spray ialah alat yang ade bulatan di hujungnya (pandai-pandailah korang cari yang mana satu)
Mula-mula sekali aku di bawa ke dalam bilik yang di sediakan, kemudian aku di suruh untuk menukar pakaian kepada pakaian yang di sediakan yakni pakaian dia berkemban (mak rase mak seksi sangatlah pakai begini, OMG) ia adalah untuk menyenangkan kepada beautician untuk membuat urutan sehingga ke paras bahu. Aku yang tercengang dan kebangangan oppps maksud aku kebinggungan, aku pun hanya mampu bergerak mengikut arahan, dah rupa robot dah aku ni, tempat dia yang selesa dan katil yang di sediakan sangat membuatkan kita berasa di hotel lima bintang, bayangkan yang selimutnya sahaja dah tebal ini di sebabkan kesejukan yang bakal anda rase sepanjang facial treatment di jalankan.

Aku pun baringlah di atas katil tu, aku redhakan aje apa yang Ms.Dora lakukan kepada muka aku, mula-mula aku rase dia lap muka aku... takoot lah tu kan kowt-kowt aku ade pakai bahan-bahan chemical yang lain.... hahahah iyelah dieorang kene cuci dahulu sebab kalau tak nanti macam mana product yang mereka akan pakaikan kepada kita hendak meresap ke dalam liang-liang roma dan menjadi serasi kepada kulit muka kita. Selepas itu, aku dapat rasekan Ms.Dora meng scrubkan muka aku, waduh-waduh alangkah seeronoknya aku orang mengurut-ngurut wajah aku dengan tender and smooth... penuh dengan "care" Ms.Dora menyentuh muka aku... aku rasa macam nak senyum keseronokkan tetapi aku tahan Jebat~ lepas tu Ms.Dora tiba-tiba bertanya kepada aku "first time ke buat facial treatment, and you punya muka sedikit kering jadi I akan bagi you pakai serum ok"... of coz lah aku sudi, buat jew lah apa yang you rasa sesuai Ms.Dora... aku tak jawab dia pun aku hanya senyum... aku terlampau menghayati apa yang dia bagi aku pakai. Kemudia aku terdengar bunyi teettt~~~ ceng~ceng~ceng~ haish aku pun tak tawu nak tuyis bunyi dia macam mana... bunyi ini di hasilkan oleh NanoSpray yang hanya terdapat di MednSPA, apa itu NanoSpray ia adalah spray yang menghasilkan molekul air terlampau kecil sehinggakan kulit muka kita terus absorb ke dalam liang-liang roma, jadi serum yang di masukkan ke dalam NanoSpray apabila di spraykan ke dalam muka kita serum itu akan terus masuk ke dalam kulit muka kita dan terus bertindak menyuburkan kulit-kulit muka kita yang kering atau tua sebelum waktunya.

errrr... inilah rupa mak tengah buat facial, inilah namanya pose Ugly Pretty  (ayat sodapkan hati)
Seterusnya, muka aku di letak kan mask muka, kesegaran terasa sehingga membuatkan aku berasa di awang-awangan, ini bukan tahyul tetapi realiti aku siap bermimpi lagi kemudia aku terdengar tapak kaki giant dong~dong~dong~ hahahahaha rupa-rupanya Ms.Dora berlari ke sana- sini  tak tahulah apa yang jadi kat luar sana~ aku sudah berada di dalam keadaan yang mamai, kemudian Ms.Dora kembali ke dalam bilik aku, di selaknya mask muka satu bahagian ke satu bahagian tetapi sebelum dia membuka mask muka bahagian yang lain dia mengorek-ngorek dahulu kulit muka aku yang aku sendiri tak pasti berapa banyak black head yang ada ~prap~ bunyi kuat, rupa-rupanya jerawat kat pipi aku dia pergi picit... adoiiii sakitnya... i layan kan aje kesakitan di muka aku walaupun Ms.Dora dah pesan sila kasi tahu dia kalau dia picit jerawat, aku rasa sakit. Setelah dia picit-picit jerawat aku kemudian dia lap-lap muka aku kemudian dia cuci muka aku dan setelah dia cuci dia letak lagi serum~ wow rase macam hujan plak... seronok i rase... korang takmo rase ke... kesegaran yang datang dalam bentuk hujan yang lembut menyentuhi muka anda penuh nikmat taw~bukan setakat itu sahaja setiap kali Ms.Dora habis satu fasa dalam melakukan facial aku dia akan massage badan aku, cuba merelekskan otot-otot yang tegang~ aiiiiyakkkk geli seyh aku rase... aku mane pernah kene picit~ aku rase otot aku yang stress ketengangan lagi tegang bila dia picit-picit~ halamak!!!

walaupun muke mak nampak hodoh~ tapi takpe sebab mak kongsi dengan anak-anak
Akhirnya muka aku di letakkan mud mask, kesejukankan dia... serius sampai seluruh badan rase sejuk, ini bukan sejuk sakit tetapi sejuk yang menenangkan dan dengan kesejukan yang di rasai di muka serta music yang menenangkan jiwa sudah cukup untuk anda melupakan semua masalah anda dan membuatkan anda seakan-akan berada di sesuatu tempat yang sangat selese terutamanya sekarang ni musim panas... lagilah anda tidak mahu facial treatment ini berakhir dan kalau boleh anda mahu diri anda memsuki alam mimpi dan hilang ke dalam ketenangan yang sementara ini... dan akhirnya
Aku dapat mendengar tapak kaki Ms.Dora memasuki bilik aku lagi dan memulakan kerjanya untuk menanggalkan mask lumpur tadi, hmmmmm~ dah habis ke... cepatnya masa berlalu pergi~ nak tidur lagi... nak rase sejuk-sejuk lagi... seterusnya Ms.Dora mula mengelap muka aku dan membuang sisa-sisa mask tadi... kemudian dia memulakan dengan mencuci muka aku, meletakan serum dan akhirnya aku rasa krim atau moisturizer ke muka aku. Dahhhh tamat.... Ms.Dora mengakhirkan temujanji kami dengan urutan terakhir... dia massage-massage badan aku sehingga ke kepala dan dia meng karate-do belakang aku.
Tidak ku sangka tempoh masa 2 jam itu terasa seperti sesaat berada di tempat itu, layanan seperti raja dan sememangnya perkerja di situ adalah professional, walaupun kebarangkalian untuk aku datang lagi tak berapa nak tinggi tetapi dengan layanan yang Ms.Dora berikan aku rasa seperti aku mahu menjadi pelanggan setia tempat tu... dan harga yang di tawarkan tidak terlampau mahal... yeah betul~ kalau layanananya membuatkan anda gembira dan berpuas hati... anda akan rasa setiap ringgit dan sen yang anda bayar adalah worth it. 
BIOEQUA moisturizer 
goodie bag dapat kalender free~ but i miss da free towel =(
this is the goodie bag that i get after doing my facial here~ Cantik tak~
Sesiapa yang tinggal berdekatan, boleh menghubungi MednSPA untuk maklumat lanjut
To MednSPA station 18, i really love all the treatment that you guys gave to me, totally professional and i am glad several of my friends already visiting your place and gave me the same review that i gave to your guys. Looking forward to our next appointment and hoping this pleasant treatment gonna continue.  

Kepada para pembaca, korang tunggu apa lagi, mahu layanan Facial Spa bertaraf dunia? maka jawapannya MednSPA lah tempat yang harus korang pergi, tempat yang menenagkan, beautician yang friendly, layanan seperti raja dan yang paling penting product yang betul-betul memberi impak kepada kulit anda hanya dengan skali treatment. Remember, they had dis thing called NanoSpray, so their product activated immediately, selepas muka anda di spray. Korang takkan disappointed dan korang takkan berasa rugi... now~ go~ faster... visiting MednSpa BIOEQUA as soon as possible... 

nampak tak perbezaannya~ extra smooth, extra soft and extra whitening 

~MednSPA tak bayor pon teman untuk tulis sume ni, teman just share dengan mengkome skalian je, kalau product tu bagus, aku cakap bagus, kalau product tu just waste of time and money, aku akan cakap juga... kenapa nak menipu di sini~ sedangkan aku satu sen pun tak dapat... I am wanna be pretty so i do want you all be pretty to... but what is more important is... HATI MESTI KENA LAGI CANTIK, not just pretty at the outside but the inside must much more prettier~ 

FYI~ aku memang tak tambah make up lansung, dis is totally MednSPA
p/s: aku still tak ske pakai make up, aku paling takoot kalau aku nampak macam alien yang baru turun dari kapal angaksa, so aku selalu praktis make up depan cermin, jadi aku tahu apa yg NAY and apa yang YAY. 

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu