Untitled 16.

Babak 20.
A Decision That Must to Do.


Kristal dan Rykal sudah membuat perjanjian untuk berjumpa di pagi Rabu di perkarangan Aeon, di awal pagi sebelum Kristal mula waktu bekerja, jadi jika Kristal ingin meneruskan hasrat Rykal untuk pulang ke kampungnya Kristal hanya perlu pergi memberitahu Mei Mei di pejabat dan terus mengikut Rykal dan jika sebaliknya Kristal akan terus masuk dan memulakan kerja. Rykal mengharapkan yang Kristal akan mengikutnya pulang dan dia pasti akan selamat apabila pulang ke kampung, selamat daripada tunangan yang dia sendiri tidak suka dan tidak setuju, sudah bertahun-tahun Rykal cuba memutuskan pertunangannya bersama Suria namun memutuskan pertungan itu adalah bukan hak Rykal tetapi kedua ibu bapanya. Jadi Rykal perlu menghadapinya setiap kali dia perlu pulang ke kampung untuk berkumpul dengan semua ahli keluarganya dia rumah neneknya.
Seawal jam 9 pagi Rykal sudah berada di tempat duduk berhadapan dengan Air pancur, sememangnya awal begini sangat kurang orang yang berada di Aeon dan semuanya hanya pekerja dan tukang kebun, tiada wajah pelanggan seawal begini, baik kerja sini kalau dah datang awal sangat, apa dah takda kerja buat ke kat rumah tu, Rykal membebel seorang diri apabila melihat sekeluarga turun dari kereta dan terus meluru ke hadapan pintu pelanggan Aeon. Akhirnya wajah yang paling di nantikan tiba, waktu Kristal berjalan ke arah Rykal, dia sudah tahu apakah jawapan yang akan di berikan oleh Kristal, iaitu Kristal tidak akan mengikutnya pulang ke kampung ini kerana pakaian yang di kenakan oleh Kristal ada uniform kerjanya di samping beg yang selalu di bawanya dan sebotol air kosong.
"can you tell me why" tanya Rykal kepada Kristal setelah Kristal meletakkan punggungnya di sebelah Rykal.
"because you just being selfish" jawab Kristal.
"selfish of what? i don't understand" Rykal kebingunggan.
"what you do actually just for me to follow you right, i thought you... never mind, now you know my answer so... see you again"terang Kristal, tetapi belum sempat Kristal berlalu dari situ Rykal berkata sesuatu kepada Kristal.
"I was away before, and then i'm coming back for you, cause i know we do had some chemistry, no matter how busy i am, i'm still find a time for you, and when you had hard time, you look for me!!! Kristal you know it in your heart i'm actually love you, why are you keep denying it!!!" Rykal sudah tidak boleh menahan kemarahanya apabila Kristal menolak permintaannya. Kristal terus berlalu pergi, dia ingin cepat-cepat sampai ke butik supaya dia dapat melepaskan rasa sedih di dalam hatinya, yesss i do love you, but i can't, i am not for you, i don't know how to trust you Rykal this is for the better. Sedang Kristl berjalan dengan laju sambil air matanya bercucuran laju jatuh ke pipi, CIK~~~ Kristal terus menoleh ke belakang apabila dia mendengar suara menegurnya, dengan sepantas kilat dua orang lelaki menerpa ke arah Kristal, salah seorang memeluk Kristal, dan seoranga lagi cuba menutup mulut Kristal dengan sapu tangan yang sudah di campuri oleh bahan kimia yang membolehkan Kristal pengsan apabila terhidunya, Kristal menendang-nendang lelaki yang cuba menutup mulutnya dan Kristal menjerit nama Rykal sekuat-kuat hati supaya Rykal dapat mendengarnya dan berharap Rykal masih tidak pergi dari tempat mereka berjumpa tadi, tetapi apa yang Kristal harapkan tidak menjadi kenyataan dan akhirnya Kristal sudah tidak mempunyai tenaga untuk melawan dua orang lelaki yang sasa dan salah seorang daripadanya yang memeluk Kristal itu adalah lelaki yang berketinggian enam kaki.
Walau dalam keadaan separa sedara, Kristal masih boleh mengingati apa yang sedang berlaku cuma badannya menjadi lemah dan tidak boleh di gerakkan. Kristal di masukkan ke dalam kenderaan jenis Mercedes Benz GL Class, seorang lelaki muda menarik tubuh Kristal ke dalam kereta, di letakkan kepala Kristal di atas riba lelaki yang berada di dalam kereta tersebut dan Kristal dapat mendengar lelaki yang menangkapnya itu memanggil lelaki di dalam kereta sebagai tuan, dan rambut Kristal di usap-usap oleh lelaki tersebut. Kristal tidak dapat melihat wajah lelaki yang bersamanya itu dengan jelas dan melalui tingkap dengan samar-samar Kristal tahu yang kenderaan yang dia naiki itu sedang meninggalkan kawasan Aeon tanpa orang mengetahui yang dia sedang di culik, air mata Kristal mengalir, dia tidak tahu apakah nasib yang sedang di hadapinya, adakah dia sudah di jual kepada lelaki yang sedang memangkunya ini. Kristal berdoa di dalam hatinya supaya tiada perkara buruk akan berlaku dan dia akan di selamatkan oleh seseorang Rykal i wish you are here to save me kata Kristal di dalam hatinya sebelum dunia Kristal menjadi gelap gelita.
Kristal berasa dia sudah tertidur dalam satu tempoh yang lama, dia rasa sangat selesa dengan katil yang empuk serta di selimutkan dengan comforter yang tebal, dia berasakan dia tidak mahu membuka mata daripada katil yang empuk ini tambahan pula suasana bilik yang sejuk hasil daripada aircond.
Kemudian Kristal baru teringat akan kejadian pagi tadi yang mana dia di culik oleh dua orang lelaki dan di letakkan di dalam kereta bersama seorang lelaki. Barulah Kristal bangun dengan keadaan yang terkejut di raba-raba badannya dan Kristal cuba melihat keadaan dirinya samada berpakaian atau pun tidak, bermacam-macam perkara yang tidak baik bermain di dalam fikiriannya, adakah dia sudah diratah oleh lelaki yang berhidung belang dan dia telah menjadi mangsa jual beli dan apakah nasibnya sekarang, adakah dia akan menjadi pelacur sehingga ke akhir hayatnya.
"You were fine, don't worry... i tak buat apa lagi dekat you" Kristal memandang tepat ke arah suara lelaki yang sangat di kenalinya.
"Rykal??!! is that you??"tanya Kristal dalam keadaan yang terkejut.
"yeah it's me princess" jawab Rykal ringkas sambil berdiri di hadapan tingkap biliknya.
"why?" tanya Kristal lagi.
"because bila i ajak you secara baik, you tak nak and i had no choice but to force you, I'm sorry and now that you are here, you want or you don't you need to play along... you like it or not this is the rules that you must follow for next five days starting from today" Rykal memusingkan badannya dengan wajah yang sungguh serius yang belum pernah Kristal lihat sehinggakan Kristal berasa takut. Rykal sememangnya tidak main-main dengan apa yang dia katakan dan dia mahukan.
"here, you are my lover, you must act according to that, and that is a must" kali ini Rykal betul-betul berada di hadapan Kristal. Oleh kerana Kristal tidak mempunyai pilihan lain dan dia juga tidak mengetahui di manakah dia berada sekarang dan bagaimana harus dia pulang jika dia sendiri tidak tahu bagaimana untuk pulang. Tiba-tiba Kristal menjerit, Rykal terus menoleh ke belakang ke arah Kristal dan membantutkan perjalanannya untuk meneruskan untuk menyegarkan diri.
"what happen?" tanya Rykal yang terkejut dengan riaksi Kristal.
"my cloth~" jawab Kristal, Rykal hanya membuat muka yang tidak memahami apa yang telah berlaku dan apa yang Kristal cuba katakan.
"it is different from my work uniform" Kristal mejelaskan bahawa pakaian yang di pakainya sudah berubah dan siapakah yang telah menukarkan pakaiannya.
"me lah, siapa lagi, takkan i nak bagi pak cik driver tukar baju you, mana bolehhhhhh. Takkan i nak bawak fainted woman pakai baju kerja masuk rumah, mestilah famili i tahu yang i culik orang datang cini kan princess" satu ciuman melekat ke pipi Kristal apabila pertanyaan Kristal membuatkan Rykal berjalan ke arah kristal sambil menerangkan apa yang berlaku sewaktu Rykal sampai ke rumah dan kristal pula dalam keadaan mabuk, Rykal menipu kepada nenek dan ibunya apabila dia mengatakan yang Kristal mabuk kenderaan dan kepalanya sangat pening sehinggakan tidur sampai tidak sedarkan diri setelah mengambil pil sakit kepala. Rykal meneruskan hajatnya, tersenyum gembira melihat Kristal berada di atas katilnya, dan Kristal seakan kuasa kepadanya untuk pulang ke kampung pada hari ini manakala Kristal termanggu di atas katil dia tidak tahu apa yang harus dia lakukan well just go with the flow then. Satu ketukan di pintu bilik membuatkan Kristal yang masih termenung di atas katil terkejut dan melihat terus ke arah pintu, dan rupanya pintu bilik tidak berkunci, di lihatnya perempuan di pertengahan umur membuka pintu bilik dan berkata
"errrr, cik dah bangun? nanti bagi tahu kat tuan Rykal, makan malam jam lapan tepat dan Puan Besar mahu semua anak-anak dan cucu-cucunya di meja makan bersama, dan cik juga harus bersiap cepat kerana Puan Besar tidak suka orang yang lambat" Kristal menganggukkan kepalanya tanda faham apa yang di perkatakan oleh perempuan tuan tersebut.
Alamak dah jam tujuh, lamanya aku pengsan, harap-harap aku sempat lah bersiap kalau tidak, matilahhhh dah rupa istana pulak tempat ini ada rules and regulation, agaknya puan besar tu nenek Rykal lah ye, takuuutttnyaaa makkkkkk
Kristal mengomel seorang diri, dia tidak tahu bencana apa yang akan di hadapinya di sini, Kristal menjerit di dalam hatinya.
Ohhhh ALLAH toloooooooonggggggg!!!!!!!!

p/s: cepatnya masa sekarang dah bulan ogos, dan apa yang menariknya awal bulan ini kita di kejutkan dengan penemuan bangkai pesawat mh370, adakah ini semua telah di set up. Kerana kita baru di kejutkan dengan pemecatan beberapa orang dan akan ada beberapa orang lagi akan di berhentikan. Now i think Malaysian politic issues all are shits, boleh dengar, boleh tengok tetapi nak percaya... nanti bila voting baru aku pikir semua ini realiti or fantasi... agaknya inilah sebab orang tak suka pergi vote sebab you actually didn't know who to support and who to vote... haish i have two years to think.... 

Comments

Popular posts from this blog

Movie BANGUNAN by Khir Rahman??? macam bodoh je~

Filem Sheriff.... Twist sana... Twist sini... Jomlah Makan Twister

Brand's InnerSHINE Prune Essence with Camu Camu